استاد وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران:

نظام تأمین اجتماعی باید بر اساس آموزه‌های قرآن و عترت طراحی شود

استاد وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه تأمین اجتماعی و یاری شکست یافتگان از سفارشات قرآن است، گفت: تامین اجتماعی باید به این موضوع دقت کافی داشته باشد که حفظ عزت و سلامت مومنان امری واجب بر حکومت‌ها است.
کد خبر: ۸۸۱۴۱۵۴
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، چهارمین همایش قرآن، عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی به همت گروه قرآنی عترت و سلامت فرهنگستان پزشکی و به میزبانی سازمان تامین اجتماعی و مرکز ویژه بسیج جامعه پزشکی در بیمارستان میلاد به مدت دو روز از دیروز آغاز به کار کرده است.

 

محمد مهدی اصفهانی، استاد وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران و رییس افتخاری مرکز تحقیقات حدیث و فقه در روز دوم این همایش که امروز جمعه هشتم بهمن ماه در سالن همایشهای بیمارستان میلاد پیگیری شد، گفت: نظام تأمین اجتماعی باید بر اساس آموزههای قرآن و عترت طراحی شود؛ اگر از تعالیم اسلامی برای طراحی تأمین اجتماعی الهام بگیریم باید دو نگاه ویژه را درنظر بگیریم؛ اول اینکه تأمین امنیت جسم و جان برای همه انسانها از آغاز تا پایان حیات، دوم اینکه مبارزه جدی با فقر در جامعه.

 

وی ادامه داد: فقر چه مادی و چه معنوی و یا تربیتی، چهره کریه ذلت و آشفتگی اجتماعی را نشان میدهد.

 

اصفهانی، با بیان اینکه مسئولیتهای حکومتی در تأمین اجتماعی بسیار مهم است، گفت: محبت میانه روی عدالت مواساه نسبت به انسانها و توسعه آن به خانواده و جامعه در کلام امیرالمومنین علی(ع) سفارش شده است.

 

استاد وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه تأمین اجتماعی و یاری شکست یافتگان از سفارشات قرآن است، افزود: تامین اجتماعی باید به این موضوع دقت کافی داشته باشد که حفظ عزت و سلامت مومنان امری واجب بر حکومتها است.

 

پیشگیری بر درمان در آموزههای اسلام واجب است

وی تصریح کرد: بنابراین بهعنوان مثال اگر واکسیناسیون ضرورت داشته باشد بر اساس قواید فقهی واجب است که انجام شود زیرا پیشگیری بر درمان در آموزههای اسلام واجب است.

 

اصفهانی، متذکر شد: پیشگیری بر درمان واجب است و هزینه در راه تأمین سلامت جامعه اسراف نیست؛ بیمه کردن افراد جامعه در اسلام موضوع غریبهای نیست؛ اکنون که در هزاره سوم میلادی به سر میبریم و شعار ارتقاء سلامت میدهیم امام سجاد(ع) هزار و چهارصد سال پیش به آن اشاره کرده است.

 

 


ارسال نظرات