خبرهای داغ:

بیشترین آمار طلاق در ۳ سال اول

رئیس انجمن ازدواج وخانواده کشور گفت:بیشترین آمارطلاق در سه سال اول زندگی زناشویی است که این موضوع نشان می دهدزوجین یاخوب انتخاب نکرده اند یا با مهارتهای زندگی زناشویی آشنا نبوده اند.
کد خبر: ۸۸۱۴۲۶۴
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، خسرو محمدی در حاشیه سفر به رفسنجان  اظهار داشت: طرحی که داریم با همکاری بهزیستی و چند نهاد دولتی و غیر دولتی، در سه حوزه در خصوص ازدواج و خانواده فعالیت می کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه آمار طلاق بالا می رود و یک معضل برای جامعه شده است و از طرفی معضلات اجتماعی دیگری را به تبع آن رخ می دهد و معضلات دیگری را برای خانواده ها بوجود می آورد و از سویی آسیبهای اجتماعی که بر اثر افزایش طلاق در خانواده ها، چه کودکان و چه خانمها و آقایان بوجود می آورد و تبعات بعدی دارد، اینها باید کنترل و مدیریت شود و مسئولین برای آن فکری کنند و طرحی را اجرا کنند تا بتوانیم این آسیبها را به حداقل برسانیم.

وی افزایش «تجرد زیستی» و بحثی با نام «ازدواج سفید» را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در این راستا دوره «آموزش مهارتهای زناشویی» به مدت سه روز در رفسنجان برگزار شد.

وی تصریح کرد: آمارها نشان می دهد بیشترین آمار طلاق در سه سال اول زندگی زناشویی است این موضوع بدینمعناست که زوجین یا خوب انتخاب نکردند که بعد پشیمان شدند یا اینکه در مهارتهای زندگی زناشویی آشنا نبودند.

رئیس انجمن ازدواج و خانواده درباره آموزش مهارتهای زندگی خانوادگی یا مهارتهای روابط زناشویی، تصریح کرد: متاسفانه چون این موضوعات در آموزش و پرورش یا دانشگاهها و حتی خانواده ها آموزش داده نمی شود بنابراین فرد ازدواج می کند ولی چون قدرت تصمیم گیری ندارد یا نمی تواند تعارضات زندگی را حل کند منجر به اختلافات می شود.

وی تاکید کرد: فرد برای زندگی نیاز به مهارتهایی دارد که این مهارتها شامل مهارتهای زندگی کردن، ابراز احساسات، روابط ارتباطی و ارتباط موثر، تصمیم گیری، حل مسئله و حل تعارض است.

محمدی در پاسخ به این سوال که عوامل اصلی در موضوع طلاق را در چه مسائلی ارزیابی می کنید، گفت: اعتیاد همسران، دخالتهای خانواده ها، مسائل اقتصادی، تعارضات در تربیت فرزند، مداخلات و ورود خانواده های زوجین به اختلافات خانوادگی از جمله عوامل هستند.

محمدی همچنین پیشنهاد کرد آموزش قبل از ازدواج و قبل از طلاق اجباری شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها