نقوی حسینی در گفت‌وگو با «بسیج»:

اظهارات نخست وزیر انگلیس اثبات کرد که "برجام" ابزار فشار علیه ایران است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اظهارات نخست وزیر انگلیس از آن دست اظهاراتی است که نشان می‎دهد از ابزار برجام به عنوان فشار بر ملت ایران استفاده می‎کنند.
کد خبر: ۸۸۱۴۴۰۸
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات اخیر نخست وزیر انگلیس مبنی براینکه باید برجام را حفظ کنیم و همزمان ایران را در خاورمیانه عقب برانیم تصریح کرد: یکی از هشدارهایی که مقام معظم رهبری درباره برجام می‎دادند این بود که نکند شرایط به سمتی پیش رود که خود برجام عاملی برای افزایش فشار بر ملت ایران تبدیل شود و قدرت‎های سلطه‎گر با استناد به برجام نه تنها فشارها را بر ایران کاهش ندهند بلکه به بهانه مفاد برجام این فشارها را افزایش دهند و امروز شاهد هستیم که این هشدارها ظاهرا به خوبی توجه نشده است و کشورهای اروپایی و امریکایی به بهانه اجرای برجام فشارها را بر جمهوری اسلامی ایران افزایش می‎دهند.

نقوی حسینی در ادامه بیان داشت: در واقع کشورهای اروپایی و امریکایی به بهانه اینکه برجام باید اجرا شود از ایران مطالباتی دارند و این مطالبات نوعی تهدید و تحریم جدید علیه ایران محسوب می‏شود و اظهارات نخست وزیر انگلیس نیز از آن دست اظهاراتی است که نشان می‎دهد از ابزار برجام به عنوان فشار بر ملت ایران استفاده می‎کنند و نمی‎گذارند نفعی به ملت ایران برسد، بنابراین می‎توان گفت که به نوعی برجام عاملی برای فشار ایران تبدیل شده است.

نماینده مردم ورامین در مجلس تصریح کرد: دراین باره از طرف دولت و تیم مذاکره کننده نیز فریادی، صدایی یا اقدامی را نمی‌‎شنویم حتی دیدیم که اعتراض به نقض عهد امریکاییها در کمیسیون مشترک نیز نه تنها آن نتیجه‎ای به نفع ملت ایران نداد بلکه تعهداتی نیز علیه ایران اضافه شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در خاتمه خاطر نشان کرد: انتظار این است کسانی که روزی می‎گفتند برجام موجب بهبود مناسبات کشورهای اروپایی و غربی با ایران می‎شود، روابط ما با این کشورها را تقویت می‎کند، پاسپورت ایرانی مورد احترام قرار می‎گیرد، دست ایرانی‎ها برای مراودات باز می‎شود، سرمایه‎گذاری‎های خارجی در کشور انجام می‎شود و... ، الان پاسخ دهند که چرا این گونه نشده است.
ارسال نظرات