خبرهای داغ:
شهردار تبریز در هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری عنوان کرد؛

«تبریز ۲۰۱۸» فرصتی برای پاسداشت تمدن و فرهنگ

شهردار تبریز در آیین گشایش نشست‌های هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری، گفت: مدیریت شهری تبریز به همراه دیگر بخش‌های اجرایی استان آذربایجان شرقی «تبریز ۲۰۱۸» را فرصتی برای پاسداشت تمدن، فرهنگ، صلح و دوستی می‌داند.
کد خبر: ۸۸۱۴۸۰۱
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از شهرداری تبریز، صادق نجفی با بیان این که کهن‌شهر تبریز در طول تاریخ همواره از وجهه بین‌المللی برخوردار بوده است، افزود: در شرایطی که جهل و حشونت بخش‌های گسترده‌ای از قاره کهن را در بر گرفته، بارقه ارزشمند تبریز ۲۰۱۸ می‌تواند موجب احیای بسیاری از فضایل درخشان دیروز باشد.
وی با اشاره به این‌که توسعه و پیشرفت، بدون نشات‌گرفتن از فرهنگ و تاریخ، نمی‌تواند ضامن سعادت انسان باشد، بیان کرد: باید دست در دست هم، جایگاه شهرهای تاریخی و اسلامی این قاره کهن را به نسل جوان معرفی کنیم.
شهردار تبریز اظهار داشت: خرسندیم که امروز شهرداری تبریز میزبان بیش از ۵۰۰ تن از مدیران، نمایندگان و فعالان گردشگری از ۴۵ کشور جهان است. این نشست که با توجه به اقتضای برنامه‌های کنوانسیون از ماه‌ها پیش تدوین شده بود، در شهر تهران برگزار شد و امیدواریم به زودی، شاهد حضور همین جمع باشکوه در تبریز باشیم.

نجفی یادآور شد: کلان‌شهر تبریز با بیش از ۴ هزار سال سابقه مدنیت وچندین دوره پایتختی، به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ میلادی انتخاب شده و در همین راستا بسترهای لازم برای توسعه سرمایه‌گذاری گردشگری را فراهم آورده است.
شهردار تبریز خطاب به پژوهشگران و فعالان حوزه گردشگری، اظهار داشت: تبریز ۲۰۱۸ فرصت طلایی برای تبیین جایگاه پیشتاز شهر تبریز در حوزه‌های مهم اجتماعی، اولین‌های پرافتخار آن و نقش راهبردی این کهن‌شهر در تحولات تاریخی ایران است.
نجفی به دستاوردهای بین‌المللی تبریز اشاره و خاطرنشان کرد: علاوه بر عنوان پایتخت گردشگری، تبریز، پایتخت فرش دستباف جهان و پایتخت نگارگری اسلامی است که این امر، از محتوای فاخر نقش این شهر در ارتباطات بین‌المللی حکایت دارد.
وی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های صورت‌گرفته برای میزبانی هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری افزود: دستاوردها و ظرفیت‌های گردشگری شهر تبریز، به عنوان یکی از بخش‌های مهم هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری معرفی می‌شود؛ به همین منظور، بخش ویژه‌ای از مراسم آغازین این نشست، با حضور رئیس‌جمهور محترم، به مرور جایگاه گردشگری تبریز و پخشگزارش مصور از جاذبه‌های کلان‌شهر تبریز اختصاص یافت.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، بخش‌هایرسانه‌ای و خبری این نشست و همچنین رایزنی‌های جنبی آن، فرصت مهمی برای معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری شهر تبریز خواهد بود.
هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری هر دو سال يكبار و زير نظر مستقيم فدراسيون جهاني راهنمايان گردشگري (WFTGA) در يكي از كشورهاي عضو برگزار مي شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها