روح افزا در گفتگو با «بسیج»:

مختومه شدن پرونده حادثه مکه؛ نتیجه عدم پیگیری مسئولان است

همسر شهید حاتمی گفت: عده ای بی گناه در آنجا کشته شده اند وقتی ما این گونه بی تفاوت باشیم معلوم است که آنها هم پرونده را مختومه اعلام می کنند.
کد خبر: ۸۸۱۴۸۵۲
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
فرشته روح افزا همسر شهید حاتمی، شهید حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به این حادثه گفت: حتما باید تکلیف مشخص شود که به هر حال چه کسی مسئول شهادت این شهدا است.

وی افزود: در رابطه با حادثه مکه که پرونده آن مختومه اعلام شده خود دادگاه عربستان سعودی اعلام کرده که ما صلاحیت نداشتیم که این پرونده را بررسی کنیم. دادگاهی که صلاحیت ندارد دیگر نمی تواند پرونده را مختومه کند و باید آن را به جای دیگر ارجاع دهد تا پرونده بررسی شود.

روح افزا تصریح کرد: از مسئولان دولت یازدهم هم درخواست می کنیم که حتما در این رابطه اقدام جدی کرده و سوال کنند. به هر حال مطالبات اینچنینی برای خانواده ها جزء وظایف دولتی است، ما که نمی توانیم خودمان شخصا به آنجا برویم و کاری کنیم باید در آنجا و یا جای دیگردادگاهی تشکیل شود و مجامع حقوق بشری ما باید عکس العمل نشان دهند که تا به حال اینکار را نکرده اند.

همسر شهید حاتمی اظهار داشت: مجلس ما باید در این رابطه اقدامی کند که تا به حال نکرده است. به هر حال ما در این زمینه دچار مشکل اساسی هستیم عده ای را در آنجا کشته اند و پرونده هم مختومه اعلام شده است. به همین راحتی؟ هر قاتلی در دنیا هر کار خواست انجام دهد و خودش دادگاه تشکیل دهد و خودش هم مختومه اعلام کند؟ این که خیلی غیر منطقی است.

روح افزا گفت: حالا که این پرونده مختومه اعلام شد کسی هم مجازات شد؟ معلوم شد که به چه علتی این عده به شهادت رسیده اند ؟ چرا مسئولین دولتی ما در این رابطه عکس العمل نشان نمی دهند؟ ما نسبت به آنها انتقاد شدید داریم چرا که نه تنها عکس العمل نشان نمی دهند بلکه رئیس جمهور اعلام می کند که ما اصلا با عربستان مشکل نداریم که بخواهیم آن را حل کنیم.

همسر شهید حاتمی عنوان کرد: واقعا خانواده های شهدا از بنیاد شهید، سازمان حج و زیارت، خود رئیس جمهور، وزارت امور خارجه، مجلس، بنیاد های حقوقی و قسمت حقوق بشر قوه قضائیه می خواهند که به این قضیه ورود کنند. عده ای بی گناه در آنجا کشته شده اند هیچ کدام از اینها هم هیچ عکس العملی نشان نمی دهند گویی که اتفاقی نیفتاده است وقتی ما این گونه بی تفاوت باشیم معلوم است که آنها هم پرونده را مختومه اعلام می کنند.

روح افزا گفت: ما تقاضا داریم که این بحث به صورت جدی پیگیری شود و به همین راحتی مختومه اعلام نشود. ایران باید عکس العمل نشان دهد و اجازه دهند که خانواده های شهدا اعتراضات خود را بگویند ما درخواست و مطالبه داریم.

همسر شهید حاتمی بیان داشت: این جزء وظایف دولت است ما می خواهیم بدانیم که چگونه می توانیم به این احقاق حق خود برسیم؟ 17 ماه از این قضیه گذشته رهبر معظم انقلاب در همان ابتدا خواستند که کمیته حقیقت یاب تشکیل شود کجاست این کمیته؟ چرا هچ کاری در این زمینه صورت نمی گیرد و ما باید چه کنیم؟

روح افزا گفت: ما اعتراض داریم به ما بگویند به عنوان خانواده شهدا تکلیفمان چیست؟ چرا خون حدود پانصد شهید را مطالبه نمی کنند؟ چرا تا به حال هیچ قدمی در این رابطه برداشته نشده است؟ چرا حتی با تشکیل یک NGO مخالفت می کنند؟ همه خانواده های شهدای این حادثه به این قضایا اعتراض دارند.

ارسال نظرات