نماینده مردم آبادان در مجلس در گفتگو با «بسیج»:

ریزگردها خوزستانی ها را به شدت آزار می دهد

غلامرضا شرفی گفت: از روز گذشته گرد و خاک مردم آبادان، اهواز، ماهشهر و شهرهای دیگر را به شدت آزار می دهد.
کد خبر: ۸۸۱۴۸۵۴
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷

غلامرضا شرفی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به پدیده گرد و غبار در استان خوزستان و مشکلات ناشی از آن اظهار داشت: مهم ترین دلیل بی توجهی به حل معضل ریزگردها در استان خوزستان این است که اهمیت خوزستان، از نظر مسئولان به اندازه اهمیت تهران نیست.

وی افزود: خوزستان که تامین کننده انرژی، دارنده معادن بزرگ و پروژه های ملی رقم است قریب به 20 سال است که از این معضل رنج می برد، سازمان محیط زیست و دولت یک تصمیم قطعی نگرفتند که این معضل حداقل سالی 10درصد کمتر شود. متاسفانه دست روی دست می گذارند و تا سال بعد منتظر می مانند.

این مقام مسئول بیان داشت: ما سازمان محیط زیست به عنوان سازمان مستقل تحت نظر ریاست جمهوری و دولت را داریم اما اگر قرار باشد هر کسی به وظیفه خود عمل نکند مشکلات هم همچنان باقی می مانند. در دوره ای استان خوزستان بهترین امکانات و جایگاه برای سرمایه گذاری و گردشگری را داشت اما امروز با وضعیت وخیمی که دارد کسی جرات نمی کند به این منطقه وارد شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس تصریح کرد: چطور می شود دولتمردان با داشتن تخصص های گوناگون و اطلاعات درباره عواقب چنین معضلی دردشان نمی آید و عکس العمل درستی ندارند. از روز گذشته گرد و خاک مردم آبادان، اهواز، ماهشهر و شهرهای دیگر را به شدت آزار می دهد.

شرفی در پایان تاکید کرد: مسئولان استانی باید وضعیت ریزگردها را به سرعت بررسی کنند و وضعیت وخیم استان را به گوش مسئولان بالاتر برسانند تا آنها هم تصمیمات جدی تری برای رفع این مشکل بگیرند.


ارسال نظرات