تجلیل از سربازان نمونه در ناحیه بسیج عشایری

جشنواره حضرت علی اکبر علیه السلام (جوان سرباز)‌در ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۱۵۷۲۸
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶

در این جشنواره ابتدا مسئول نیروی انسانی ناحیه مقاومت بسیج عشایری، به تشریح اهداف برگزاری جشنواره پرداخت و گفت: هر ساله این جشنواره در سه سطح؛ نواحی، استانی و کشوری برگزار می گردد و سربازان نمونه در زمینه های مختلف معرفی و از آنها تجلیل می شود.

در ادامه این مراسم، مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان، گفت: جوانی دورۀ جوشش استعدادهای ذاتی انسان است.

حجت الاسلام سید مهران کریم پور، افزود: این دوره، سرمایۀ گرانبهایی است که جذب و به کارگیری صحیح آن، تمام مقاطع حیات آدمی معنا پیدا می کند و می توان گفت که سعادت دنیا وآخرت در پرتو شناخت و برنامه ریزی در این مقطع می باشد.

وی، ادامه داد: جوانی دوره ای شکوهمند، پُراُوج و بی برگشت است و دوره ای که در آن آگاهی، شتاب‏ناکی، ناهُشیاری، خودشیفتگی و کم تجربگی با خصلت هایی مانند؛ امیدواری، جستجوگری، حق طلبی، عاطفه مندی و خوداتّکایی پیوند می خورد.

کریم پور گفت: دوران جوانی از ادوار با اهمیّت و ارزشمند زندگی انسان است که در روایات نسبت به حفظ و تلاش برای بهره برداری از آن تاکید فراوانی شده است که به برخی اشاره می شود:

حضرت علی(علیه السلام ): دوچیز است که ارزش آنها با نبودشان فهمیده نمی شود؛جوانی وسلامتی

امام صادق (علیه السلام): دوست ندارم جوانی ازشما (شیعیان) را جز بر دو گونه ببینم؛ دانشمند یا دانشجو.

مقام معظم رهبری(مدظله العالی): هر جا جوانان هستند؛ تَر و تازگی، طراوت و صفا و نشاط و خوبی هست ، وقتی با جوانان هستم و در محیط جوانی قرار دارم، احساس من مثل احساس کسی است که در هوای صبحگاهی تنفس می کند، احساس طروات و تازگی می کنم. جوانان عزیز قدر خودتان را بدانید، دنیا برای فعالیت و کار و سازندگی و مبارزه و ساخته شدن به دست انسان ها است.

در پایان این جشنواره از سربازان نمونه این ناحیه با اهداء لوح تقدیر و جایزه تقدیر و تشکر به عمل آمد و نفرات برتر به نیروی انسانی سپاه حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام) معرفی شدند.

ارسال نظرات