اصلانی با انتقاد از جشنواره موسیقی فجر در گفتگو با «بسیج»:

سالن های خالی موسیقی فجر نشان داد کنسرت دغدغه مردم نیست

مسئول بسیج جامعه زنان گفت: امروز واقعا مشخص شد که کنسرت دغدغه اصلی مردم ما نیست و خیلی از مسائل دیگر برای مردم مهم هستند که مسئولان به آن توجهی ندارند.
کد خبر: ۸۸۱۵۷۳۷
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱
مینو اصلانی مسئول بسیج جامعه زنان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، با اشاره به جشنواره موسیقی فجر گفت: عدم استقبال چشمگیر از جشنواره موسیقی فجر نشان داد همانطور که از اول هم خیلی روشن و واضح بود دغدغه مردم ما بحث شرکت در کنسرت نیست.

وی افزود: اگر مدت زمانی کنسرت به عنوان مسئله اصلی مطرح شد در واقع یک حاشیه بود که به وجود آمد و به جای اینکه به دغدغه های اصلی مردم رسیدگی شود به این موضوعات پرداخته شد. امروز واقعا مشخص شد که کنسرت دغدغه اصلی مردم ما نیست و خیلی از مسائل دیگر برای مردم مهم هستند که مسئولان به آن توجهی ندارند.

اصلانی تاکید کرد: بحث جشنواره های موسیقی باید بر اساس دیدگاه ها و نیازهای جامعه اسلامی تعریف شود به هر حال موسیقی یک حد وسطی دارد که نباید بیش از حد به آن پرداخته شود و نه اینکه از آن غفلت شود که موسیقی های غیر اخلاقی جایگزین شود. یعنی باید یک حد تعادلی در رویکرد به موسیقی با بهره گیری از دیدگاه نخبگان کشور در این راستا و شرع مقدس وجود داشته باشد.

مسئول بسیج جامعه زنان اظهار داشت: به نظر می آید که جای یک کارگروه علمی فنی تخصصی مرکب از اساتید حوزه و دانشگاه و اساتید دل سوخته این فن خالی است. به یک هیئت اندیشه ورزی نیاز داریم که طبع جامعه را نسبت به موسیقی بسنجد نیازها اصلاح کند تا مرز بین موسیقی حلال و موسیقی های دیگر مشخص شود. این کارها امروز برای موسیقی مهم است اینکه مسئولان فقط دغدغه برگزاری یا عدم برگزاری کنسرت ها را داشته باشند کار حاشیه ای و روبنایی است.

ارسال نظرات