مدیرکل پدافند غیرعامل لرستان :

افتتاح 8 مرکز پدافند غیرعامل سیار در شرکت گاز لرستان

مدیرکل پدافند غیرعامل لرستان از افتتاح ۸ مرکز پدافند غیرعامل سیار در شرکت گاز استان طی امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۵۸۰۲
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، علی سیف در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد به ارائه گزارشی از عملکرد دستگاه های اجرایی لرستان در هفته پدافند غیرعامل امسال پرداخت و اظهار داشت: در هفته پدافند غیرعامل امسال بالغ بر ۴۰۰ برنامه شامل برگزاری کارگاه، همایش، رزمایش، مانور و … در سطح استان برگزار شد.

وی افزود: از جمله برنامه های هفته پدافند غیرعامل استان برگزاری همایش «تهدیدات نوین» در دانشگاه پیام نور پلدختر، همایش «جنگ نرم» برای مدیران مدارس خرم آباد و برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوعات مختلف توسط دانشگاه پیام نور لرستان بود.

مدیرکل پدافند غیرعامل لرستان با اشاره به اینکه سپاه لرستان در هفته پدافند غیرعامل کارگاه های آموزشی متعددی برگزار کرد، تصریح کرد: از جمله این کارگاه ها می توان به برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه آمادگی دفاعی، جنگ نرم و بیو تروریسم و … اشاره کرد.

سیف به برگزاری رزمایش قطع برق مراکز مهم و حساس استان طی هفته پدافند غیرعامل امسال داشت وگفت : در این رزمایش برق ۸ دستگاه استان بدون اطلاع قبلی قطع شد تا مشخص شود این دستگاه ها ظرف چه مدتی می توانند برق خود را وصل کرده و به حالت عادی برگردد.

وی خاطر نشان کرد: طی هفته پدافند غیرعامل امسال دانشگاه علوم پزشکی لرستان رزمایشی تحت عنوان «بیوتروریسم و طغیان بیماری های منتقله توسط آب و مواد غذیی» با حضور ۲۵۰ کارشناس و ۱۲ تیم ارزیاب در کوهدشت برگزار کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل لرستان عنوان داشت : در هفته پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان رزمایش هایی تحت عناوین کدورت منابع تامین آب، شکستگی خطوط انتقال آب و تهدیدات امنیتی با مشارکت ۶ استان معین برگزار کرد که از رزمایش های خوب و قابل قبول در این هفته بود.

سیف به برگزاری یک رزمایش در پتروشیمی خرم آباد با محوریت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان اشاره کرد و افزود: این رزمایش به منظور اطفاء حریق های عمدی که ممکن است توسط گروه های خرابکار ایجاد شود برگزار شد.

وی بیان کرد: همچنین یک رزمایش در کارخانه سیمان دورود طی دو مرحله تئوری و عملی برگزار شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل لرستان با اشاره به اینکه یک رزمایش در خصوص قطع راه اصلی خرم آباد خوزستان طی هفته پدافند غیرعامل توسط اداره کل راه و شهرسازی لرستان برگزار شد، گفت : در حوزه دام و طیور نیز ۳ رزمایش شامل مانور میدانی و عملیاتی پدافند غیرعامل با عناوین بیماری های بروسلوز و تب کریمه کنگو برگزار شد.

سیف به برگزاری رزمایش افت فشار و قطع گاز مناطق یک و دو شهر خرم آباد طی هفته پدافند غیرعامل امسال اشاره کرد و افزود: اهداف این رزمایش برآورد میزان کمبود نیروی انسانی، توانمند سازی نیروی انسانی و تاسیات، ایجاد آمادگی بیشتر برای مقابله با تهدیدات و هماهنگی بین کمیته پدافند غیرعامل درون و برون سازمانی بود.

وی به ضمن اشاره به وجود ۱۱ کارگروه عضو شورای پدافند غیرعامل در استان بیان داشت: مانور مرکز انتقال نفت تنگ فنی پلدختر یکی از برنامه های پدافند غیرعامل استان طی امسال بود که در این راستا سناریویی تحت عنوان حمله به یکی از توربین ها اجرا شد تا توانمندی نیروها برای مقابله با شرایط حاد محک زده شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل لرستان به پروژه های افتتاح شده در هفته پدافند امسال در استان اشاره داشت و تصریح کرد : انجام فاز اول احیا شبکه های نت استان با تعویض ۴ سرورو و بروزرسانی ۳ زیرشبکه از جمله این پروژه ها بود که توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان صورت گرفت.

سیف گفت : افتتاح ۸ مرکز پدافند غیرعامل سیار در شرکت گاز استان طی امسال انجام شده است که از این تعداد ۵ مرکز در شهرستان های بروجرد، نورآباد، دروود، الیگودرز و پلدختر و سه مرکز در خرم آباد با تجهیزاتی حدود ۵ میلیارد ریال راه اندازی شد.

انتهای خبر/

ارسال نظرات