بهره مندی ۸۹۸ زن سرپرست خانوار از بیمه اجتماعی

۸۹۸ زن سرپرست خانوار کهگیلویه و بویراحمدی امسال از خدمات بیمه اجتماعی بهره مند شدند.
کد خبر: ۸۸۱۵۸۹۶
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
مدیرکل کمیته امداد استان در جلسه بررسی مشکلات زنان سرپرست خانوار با مدیرکل امور بانوان استانداری به وظایف حوزه های حمایت، فرهنگی و اشتغال کمیته امداد اشاره کرد و گفت: این نهاد در رابطه با این حوزه ها کارهای متنوعی انجام می دهد و موضوع زنان سرپرست خانوار و خدمات ارائه شده به آنان یکی از برنامه های اساسی در کمیته امداد است.
فرید محبی با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار دارای مسئولیت سنگین اقتصادی و اجتماعی در خانواده هستند افزود: مسئولیت تأمین معاش زندگی و تربیت فرزندان و اداره امور خود و خانواده مسئولیت بسیار سنگینی است که بر عهده این زنان است.
محبی با یادآوری اینکه ۱۴ هزار و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هستند، گفت: از جمله آسیب های اجتماعی در حوزه زنان طلاق است که پنج درصد از زنان تحت حمایت این نهاد را زنان مطلقه تشکیل می دهند.
وی افزود: تلاش این نهاد توانمندسازی فکری، فرهنگی و اقتصادی افراد تحت حمایت است و در حوزه های فرهنگی و اجتماعی کارهای زیادی انجام می دهد.
مدیرکل کمیته امداد استان گفت: اعزام ۳۶۰ مادر و دختر به اردوهای خانوادگی واعزام ۸۰ دانشجوی دختر و ۲۴۵ نفر از زنان سرپرست خانوار و دختران تحت حمایت به عتبات عالیات از مهمترین اقدامات کمیته امداد در سال جاری در خصوص حمایت از زنان است.
محبی افزود: یک هزار و ۱۰۹ دانشجوی دختر، چهار هزار و ۹۸۲ دانش آموز دختر، چهار هزار و ۶۱۷ یتیم دختر و ۵۲ دختر دانش آموز در خوابگاه های دانش آموزی از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.
وی به برگزاری کارگاهها و دوره های آموزشی اشاره کرد و گفت: در زمینه خدمات مشاوره ای یک هزار و ۳۲۰ نفر و در زمینه آموزش های خانواده نیز دو هزار نفر از زنان تحت حمایت در دوره های آموزشی شرکت کرده و آموزش های لازم را فراگرفته اند.
محبی ارائه تسهیلات اشتغال را از دیگر خدمات ارائه شده به زنان سرپرست خانوار برشمرد و گفت: به منظور توانمندی زنان سرپرست خانوار و ایجاد اشتغال برای آنها، امسال به ۲۱۳ نفر از آنان، ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت شده و برای ۳۸ نفر از زنان هم از طریق کاریابی شغل ایجاد شده و ۱۵۵ زن سرپرست خانوار در دوره های آموزش اشتغال و فنی و حرفه ای شرکت کرده اند.
وی درخصوص فعالیت های کمیته امداد در سرفصل ازدواج گفت: ۲۴ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان برای ازدواج یک هزار و ۷۲۷ نفر از فرزندان زنان سرپرست خانوار امسال هزینه شده و یک میلیارد و ۶۰ میلیون ریال نیز در زمینه ازدواج مجدد ۵۳ نفر از زنان سرپرست خانوار پرداخت شده است.
ارسال نظرات