به مناسبت دهه فجر:

برگزاری بیش از 1200 برنامه ویژه بانوان در استان

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری از برگزاری بیش از 1هزار و 200 برنامه دهه فجر ویژه بانوان در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۵۹۰۳
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷


به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ فاطمه دوستی امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و مطبوعات در استان، با بیان اینکه زنان به دلیل اینکه منفعت طلب نیستند اظهار کرد: حضور زنان در بخش‌های مختلف در جامعه غیر قابل انکار است.


وی با بیان اینکه با بیان اینکه توازن جنسیتی باید در جامعه وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: زنان به برکت انقلاب اسلامی توانسته‌اند در تمامی صحنه‌ها حضور پیدا کنند.


مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری به برنامه‌های دهه فجر نیز اشاره کرد و افزود: بیش از یک هزار و 200 عنوان برنامه متنوع فرهنگی، اقتصادی، انواع جشن‌ها ویژه بانوان در نقاط مختلف استان برگزار می‎شود که بیشترین این برنامه‌ها در شهرستان‌های بروجن و شهرکرد اجرا خواهد شد.


این مسئول نگاه بر مبنای آمایش سرزمینی در برنامه‌های دهه فجر را ضرورت عنوان کرد و گفت: سالانه دیدارهایی را با خانواده‌های شهدای این استان داشتیم که از بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری خواسته شد تا برنامه‌های منسجمی ارائه دهد تا در طول سال‌ نیز به این خانواده‌ها سرکشی کرده و به مشکلات آن‌ها رسیدگی شود، کمیته زنان در همه شهرستان‌ها ورود کرده و در این سرکشی‌ها و بررسی مشکلات خانواده‌های شهدا مشارکت دارد.


 دوستی بیان داشت: باید نشست‌های مشترک با مسؤولان دستگاه‌های مختلف داشته باشیم البته با دستگاه‌هایی که بیشترین مخاطب را دارند تا بتوانیم مشکلات زنان را احصا کنیم.

وی به برگزاری جشن انقلاب ویژه زنان در واحدهای صنعتی و تولیدی اشاره کرد و افزود: در چهارمحال و بختیاری مفاخر ویژه زیادی وجود دارد که برخی از آن‌ها زنان هستند که در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و... فعالیت داشته‌اند و بانوان ما می‌توانند از آن‌ها الگو بگیرند لذا اولین نشست کتاب‌خوان پیرامون زندگی یکی از این زنان یعنی بی‌بی مریم بختیاری که زنی استعمارستیز بود در دهه فجر امسال برگزار می‌شود.

ارسال نظرات