نماینده ولی‏‌فقیه در لرستان:

هویت انقلابی خدشه‌دار شود انقلاب آسیب‌پذیر خواهد بود

نماینده ولی‏‌فقیه در لرستان گفت : هر انقلابی یک هویت و یک ماهیتی دارد، تا زمانی‌که آن هویت و ماهیت باقی باشد، آن انقلاب باقی خواهد ماند، هرگاه هویت انقلابی خدشه‌دار شود آن انقلاب آسیب‌پذیر خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۱۶۱۲۲
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی در دیدار با مسئولان و مدیران دستگاه‌های دولتی استان اظهار داشت : هویت انقلاب اسلامی ایران بسیار مهم است، هر انقلابی یک هویت و یک ماهیتی دارد، تا زمانی‌که آن هویت و ماهیت باقی باشد، آن انقلاب باقی خواهد ماند، هرگاه هویت انقلابی خدشه‌دار شود آن انقلاب آسیب‌پذیر خواهد بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی ما نیز از این قاعده مستثنا نیست، انقلاب اسلامی ایران یک هویت و ماهیتی دارد که این هویت را باید بشناسیم و امروز بر این هویت پافشاری کنیم، مهم‌ترین منبع برای به دست آوردن هویت انقلاب، اندیشه‌های امام خمینی(ره) است.

نماینده ولی‏‌فقیه در لرستان خاطر نشان کرد : اندیشه‌های امام بیان‌گر هویت انقلاب اسلامی ماست و امام خمینی(ره) به‌عنوان یک مرجع تقلید و یک عالم با فرهنگ و عالم عرفانی و به‌عنوان بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران و به‌عنوان کسی‌که انقلاب به ‌واسطه او و با مجاهدت او ایجاد شده است، اندیشه‌هایش بیان‌گر هویت انقلاب اسلامی است.

وی اسلام و ارزش‌های اسلامی را اولین هویت‌ انقلاب اسلامی ایران دانست وگفت : انقلاب ما به نام اسلام صورت گرفته و نظام ما نظام جمهوری اسلامی است و هدف ما و هدف مردم پیاده کردن نظام اسلامی بوده است، هیج تفکر دیگری در این انقلاب دخالت نداشته است.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به این‌که در طول مدت آغاز انقلاب تا اوج آن و پیروزی آن تفکرات گوناگونی وجود داشت اما امام خمینی(ره) گفت: «ما فقط اسلام و ارزش‌های اسلامی را می‌خواهیم، تصریح کرد: هویت انقلاب اسلامی ما به اسلام و ارزش‌های اسلامی است، ما برای ارزش‌های اسلامی خون دادیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بیان کرد: مردم ما جان‌شان را برای ارزش‌های اسلامی دادند، امام(ره) به‌عنوان بزرگ‌ترین شخصیت تاریخ بعداز پیامبران و ائمه اطهار(ع)، بود که به اسلام اشاره کرد، آن زمانی‌که بحث انتخابات و تعیین نوع نظام پیش آمد امام(ره) گفت من به جمهوری اسلامی رای می‌دهم، امروز نیز ما به این هویت انقلاب نیاز داریم.

وی افزود: امروز پافشاری بر ارزش‌های اسلام و اسلام باعث حفظ هویت انقلاب اسلامی می‌شود، لذا اگر در جایی اسلام و ارزش‌های اسلامی خدشه‌دار شود، هویت انقلاب اسلامی خدشه‌دار شده است.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌ که کار بزرگ امام خمینی(ره) این بود که اسلام ناب را زنده و از انزوا خارج کرد، گفت : مردم به‌عنوان دومین هویت انقلاب اسلامی همواره در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کردن و آن‌ها را نقش برآب کردند، امروز نیز اقتصاد مقاومتی را مردم عملی می‌کنند، ظرفیت عظیم مردمی است که می‌تواند اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری را عملی کند، مردم حلال مشکلات هستند، ما به پشتوانه مردم نیاز داریم لذا باید به مردم توجه کرده و آن‌ها را تکریم کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تأکید براین ‌که تکریم مردم حفظ هویت انقلاب اسلامی است، عنوان داشت : اگر ما بخواهیم از همه گردنه‌ های سخت انقلاب عبور کنیم، مردم هستند که این انقلاب را از گردنه‌های سخت عبور دادند، اگر این مردم نبودند از دست ما کاری بر نمی‌آمد، این مردم هستند که حماسه ۹ دی را خلق کرده و در راهپیمایی ۲۲ بهمن حماسه می‌آفرینند.

وی خاطر نشان کرد : این مردم هستند که هرسال با حضور خود در راهپیمایی ۲۲بهمن چشم دشمنان را خیره می‌کنند، مردم هویت انقلاب اسلامی ما هستند، باید مردم را حفظ کرده و به آن‌ها توجه کنیم، این مردم هستند که هرکجا حضور پیدا کردن مایه افتخار شد، نمونه آن مراسم تشییع جنازه شهدای آتش‌نشان بود.

میرعمادی با بیان این‌که سومین هویت انقلاب اسلامی ما ولایت و رهبری است، گفت: مهم‌ترین مشخصه انقلاب اسلامی ایران اصل ولایت‌فقیه بوده است، دشمنان از روز اول تیشه به ریشه ولایت فقیه زدند اما این اصل ولایت فقیه روز به روز ثمره داد، امروز نیز حفظ هویت انقلاب اسلامی ایران به تبعیت از ولایت و رهبری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: این را باید بدانیم که ولایت فقیه ۳۸ سال ثمره داد و امروز می‌بینیم که وجود مقام معظم رهبری بزرگ‌ترین نعمت الهی بر ما و بر ملت‌های دنیاست، این هویت اصلی انقلاب اسلامی است و ستون اصلی خیمه نظام و همه وجود و ماهیت انقلاب اسلامی است و اگر انقلاب اسلامی را خلاصه کنیم در ولایت رهبری و ولایت فقیه خلاصه می‌شود.

وی تصریح کرد: همه سیاست‌مداران، دانشمندان و رهبران دنیا به دوراندیشی، بصیرت، هوشیاری و واقع‌نگری مقام معظم رهبری اذعان می‌کنند، و ما می‌بینیم که خداوند الطافش را بر این شخصیت الهی نازل می‌کند.

میرعمادی چهارمین هویت انقلاب اسلامی ایران را استکبارستیزی و دفاع از محرومان عالم دانست وبیان کرد: اگر ما بر انقلاب اسلامی پافشاری می‌کنیم باید با استکبار بجنگیم، چراکه استکبار و نظام سلطه سه ویژگی دارد،ویژگی اول جنگ‌افروزی است و همواره دنبال جنگ است، ویژگی دوم فقرآفرینی با بردن منابع ومنافع کشورها به‌سمت خودشان است، ویژگی سوم استکبار و نظام سلطه گسترش تبعیض نژادی و فساد در کشورهاست، و از ویژگی‌ها و هویت نظام انقلاب اسلامی ما این است که با نظام سلطه در ستیز است.

وی خاطر نشان کرد: پنجمین هویت انقلاب اسلامی ما انسجام، اتحاد ملی، هم‌دلی بین مسئولان، مردم، مردم و مسئولان و اقشار مختلف مردم است کمااینکه پیروزی ما در سایه وحدت کلمه است و رهبر معظم انقلاب نیز تداوم انقلاب اسلامی را در سایه وحدت کلمه میداند.

آیت‌الله میرعمادی با تاکید براین‌که باید عوامل تفرقه را کنار بزنیم، گفت : در استان هم باید عوامل تفرقه را باید کناز بزنیم چون تفرقه فایده‌ای ندارد.

نماینده ولی‏‌فقیه در لرستان در ادامه پیشرفت و آرمان‌گرایی را یکی دیگر از هویت‌های انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت : ما باید برای پیشسرفت علمی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشورمان تلاش کنیم چراکه پیشرفت هویت انقلاب است.

وی تصریح کرد : انقلاب اسلامی ایران به‌سمت تعالی و پیشرفت است و پیشرفت ما در سایه اعتماد به نفس حاصل میشود، انقلاب اسلامی ایران به‌عنوان یک حرکت الهی الگو در دنیا مطرح است و این در حالی است که دشمن تا زمانی‌که ما پیشرفت داشته باشیم کاری از پیش نمی‌برد کما اینکه همه شیطنت‌ها و توطئه‌های دشمن علیه ایران نیز برای جلوگیری از پیشرفت کشور ماست.

میرعمادی در بخشی از سخنانش با اشاره به گزارش استاندار لرستان، گفت: گزارش استاندار لرستان نشان از همت بلند و مساعی شبانه روزی مسئولان است.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به این‌که امیدواریم این نیت خالص و تلاش شبانه‌روزی ادامه پیدا کند، بیان کرد: امروز شاهد هستیم حرکت بسیار خوبی برای پیشرفت استان صورت گرفته و در حال انجام است، انجام این امور به راحتی صحبت کردن در رابطه با آن نیست، بلکه به زمان و سرمایه‌گذاری نیاز دارد که به نتیجه برسد.

انتهای خبر /ز

ارسال نظرات