فرمانده برتر جشنواره مالک اشتر در گفتگو با «بسیج»:

محرومیت زدایی انعکاس تحقق اقتصاد مقاومتی است

علی مهمانی با بیان اینکه محرومیت زدایی انعکاس جلوه های تحقق اقتصاد مقاومتی است افزود: بسیج توانسته در جهت رفع محرومیت زدایی گام های موثری را بردارد .
کد خبر: ۸۸۱۶۵۱۱
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۹

علی مهمانی فرمانده پایگاه شهید شیرودی روستای مهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: محرومیت زدایی یکی از فعالیت‌های ویژه ای است که در پایگاه بسیج شهید شیرودی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه محرومیت زدایی انعکاس جلوه های تحقق اقتصاد مقاومتی است افزود: بسیج توانسته در جهت رفع محرومیت زدایی گام های موثری را بردارد و محرومیت زدایی را به عنوان اینکه جزو فرهنگ و اعتقادات جامعه اسلامی است مطرح کند.

مهمانی در ادامه بیان داشت: محرومیت زدایی درخششی از شراکت مخلصانه است و از ابتدای انقلاب هم وجود داشته لذا محرومیت زدایی ریشه در باورهای انقلاب اسلامی و ملی مسلمانان ایران دارد و البته نقش بسیج در محرومیت زدایی موثر بوده است.

فرمانده برتر جشنواره مالک اشتر اضافه کرد: بسیج، تلاش‌های فراوانی برای محرومیت زدایی از چهره روستاها داشته؛ محرومیت زدایی از عوامل موثر در دستیابی به توسعه پایدار است. رفع فقر و محرومیت باید مورد توجه برنامه ریزان دولتی به شمار رود. مسوولان دولتی باید بتوانند  توسعه موزون و برابری بین مناطق ایجاد کنند تا بتوانند از مواردی همچون مهاجرت گسترده، فقرو محرومیت ممانعت کند.

وی خاطر نشان کرد: رفع فقر و محرومیت و نابرابری‌های منطقه ای برای توسعه پایدار هم اقدام ضروری است.

مهمانی در خاتمه افزود: از جمله راهکارهای فقرزدایی و رفع مشکل محرومیت عبارت است از: گسترش عدالت اجتماعی- افزایش تولید- ایجاد فرهنگ کار و تلاش- آموزش مهارت‌ها و دانش- ایجاد فرصت‌های شغلی است که بسیج توانسته اقدامات موثری را انجام دهد.

گفتنی است فقر و محرومیت یا نابرابری مفهوم نسبی است فقر را می توان از روی علاماتی مثل درآمدکم، تعلیم و تربیت ناقص، معیشت نامناسب شناخت. در واقع فقر و محرومیت یک پدید اقتصادی است و لیکن مفاهیم گسترده ای در دامنه فقرمی تواند داشته باشد از جمله فقر فرهنگی، فقرآموزشی، فقر بهداشتی، فقر امنیتی، فقر اقتصادی و ... . لذا در مناطق محروم به دنبال فقر اقتصادی سایر مسائل هم ایجاد می‌شود .

از اینرو ضروری است که دولتمردان راهکارهای لازم را به کار بگیرند و تلاش در رفع محرومیت به معنای واقعی و همه جانبه داشته باشند تا در کوتاه ترین زمان بتوانند نتایج مطلوبی در فقر زدایی داشته باشند. دولت باید بتواند از ظرفیت بسیج در رفع مشکلات اقتصادی کمک بگیرد؛ فقرزدایی در مناطق محروم عاملی موثر در جهت پیشرفت جامعه به سوی اهداف متعالی است.

ارسال نظرات