تبليغ و ترويج فرهنگ و هنر اسلامي از رسالت‌های مهم جهاددانشگاهی است

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: برنامه‌ريزي فرهنگي و تربيتي و ايجاد آمادگي فكري و مكتبي در قشر جوان به ویژه دانشجويان به منظور مقابله با غرب‌زدگي و انحرافات فرهنگي در چارچوب سياست‌هاي فرهنگي كشور، رويكرد اساسي جهاددانشگاهي در حوزه فرهنگي است.
کد خبر: ۸۸۱۷۵۷۵
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، نجیبه خروشی با اشاره به وقوع انقلاب اسلامی به عنوان یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیا در نیمه دوم قرن بیستم اظهار کرد: انقلاب ما با رهبری بی‌بدیل امام(ره) و خواست و حمایت مردم در فضای مادی و دو قطبی آن روز با تکیه بر ارزش‌های معنوی و دینی به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: مبارزات مردمی در دوران نهضت شکوهمند انقلاب اسلامی تحت لوای ولایت و بنا به شجاعت و عزم راسخ مردم بود که همین امر سبب شد انقلاب اسلامی در سخت‌ترین شرایط و در اوج خفقان حکومت پهلوی به پیروزی برسد.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان اردبیل، دهه فجر را محصول اعتقادات ملت نسبت به ارزش‌های اسلام و انقلاب دانست و تصریح کرد: پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی محوری‌ترین هدف گرامی‌داشت ایام‌الله دهه فجر است.

خروشی تبليغ و ترويج فرهنگ و هنر اسلامي از رسالت‌های مهم معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی عنوان کرد و گفت: معاونت فرهنگی واحد اردبیل همواره کوشیده است رسالت ترویج فرهنگ و معارف دینی، پرورش منابع انسانی متعهد متخصص و خلاق، ترویج آرما‌ن‌ها و ارزش‌های انقلاب برای مقابله با گسست نسل‌ها و تقویت مشارکت فعال دانشجویان به‌ویژه در مسائل سیاسی اجتماعی کشور را دنبال کند.

وی به برخی از برنامه‌های فرهنگی معاونت فرهنگی واحد اردبیل به مناسبت دهه مبارک فجر اشاره کرد و افزود: کارگاه تخصصی آرا و اندیشه‌های امام خمینی(ره)، مسابقه دانشجویی فرهنگی دل نوشته انقلاب، دوره آموزشی تفسیر موضوعی قرآن کریم، مسابقه فرهنگی و ورزشی ویژه جهادگران و خانواده، تجدید بیعت با شهدا و غبارروبی مزار شهدا از جمله برنامه‌های ویژه این ایام است.

خروشی از برگزاری نشست‌های تخصصی رسانه‌ای متنوع همزمان با این ایام در دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اردبیل و خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) شعبه اردبیل خبر داد و گفت: میزگرد افکار و ادبیات دانشجویی، میزگرد آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان، میزگرد انقلاب اسلامی، هویت دینی، ترویج معنویت، فرهنگ و تمدن اسلامی از جمله این نشست‌های تخصصی است.

وی برگزاری نمایشگاه عکس انقلاب، دیدار با خانواده شهید انقلاب استان، انعکاس اخبار دهه مبارک فجر در خبرگزاری‌های دانشجویان و بین‌المللی قرآن منطقه اردبیل، تخفیف 20 درصدی دوره‌های آموزشی کوتاه مدت کارکنان در مرکز آموزش واحد و تجلیل از دانش‌آموزان برتر فرزندان جهادگران واحد استان اردبیل را از برنامه‌های دیگر جهاددانشگاهی اردبیل در دهه فجر عنوان کرد.

ارسال نظرات