فرمانده سپاه ناحیه گرمی مطرح کرد؛

پرداخت بیش از 20میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در گرمی

سرهنگ نوری در بازدید از طرح های اقتصاد مقاومتی گفت: امسال بیش از 20میلیارد ریال تسیهیلات اشتغالزا در راستای اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی سپاه ناحیه گرمی پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۸۱۷۵۹۰
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی به نقل ازسیفار،سرهنگ نوری فرمانده سپاه ناحیه گرمی به همراه سرهنگ نوظهور بازرس استانی و مسئول بسیج سازندگی ناحیه گرمی در بازدید از طرح های اقتصاد مقاومتی پرورش قارچ روستای آرانچی و محله ساحلی گرمی با مطلوب ارزیابی کردن این طرح ها گفت : یکی ازبرنامه های بسیج اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و تحقق منویات مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه در سال 95 نزدیک 20 میلیارد و580میلیون ریال تسهیلات در قالب اقتصاد مقاومتی به متقاضیان شغل در سطح شهرستان گرمی توسط بسیج سازندگی سپاه ناحیه گرمی پرداخت شده است، اظهار کرد: این تسهیلات برای ایجاد طرح های اشتغالزایی در عرصه های پرورش قارچ، زنبور عسل، صنایع تبدیلی، صنایع دستی، داربستی نمودن باغات، زعفران، مرغ بومی و گلخانه به متقاضیان داده شده است.

در این بازدید شاکری، مسئول بسیج سازندگی گرمی هم با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و توجه به تولیدات داخلی و رشد روزافزون کشور در بعد اقتصادی افزود: مبلغ 20 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به این بسیجی پرداخت شده و ضمن تامین مخارخ خانواده بر تولیدات داخلی کمک می کند.

در این بازدیدها از استخر پرورش ماهی بسیجی بنام علی کریمی که در استخری به مساحت 600 متر مربع به پرورش ماهی مشغول است و جزوه طرح طرح های موفق بحساب می آید بازدید بعمل آمد.

بنا به گفته ای صاحب طرح در این استخر آبی، ماهی قزل آلا پرورش داده می شود که امسال بیش از 6 تن ماهی برداشت کرده که در آینده نزدیک این مقدار را به 10 تن در سال افزایش خواهد داد.

کریمی در خصوص مشکلات راه اندازی این استخر گفت: متا سفانه برخی ادارات مربوطه مانند اداره گاز، آب منطقه ای و سازمان نظام مهندسی کشاورزی در بروکراسی اداری مشکلاتی را برای گسترش کار فراهم نموده اند که انتظار می رود ادارات موبوطه همکاری لازم را در راستای محرومیت زدایی و ترویج فرهنگ کار و اقتصاد مقاومتی با متقاضیان کار داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تصمیم به پرورش ماهی گرفتید؟ گفت: به خاطر علاقه به این کار و نبود طرح های مشابه در منطقه و پاسخ به منویات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی، اراضی که بازدهی کمی داشت را به مزرعه پرورش ماهی تبدیل کردیم.


.

وی در پاسخ به این سوال که آیا استخر پرورش ماهی شما در این مکان بین مردم شناخته شده است و درآمد خوب دارد؟ گفت: خدا را شکر درآمد خیلی خوبی دارد و حداقل مخارج زندگی سه خانواده از جمله برادرانم از این محل تامین می شود.

ارسال نظرات