فرمانده سپاه ناحیه جیرفت خبر داد:

اهدای ۳۰۲ سرویس جهیزیه به نوعروسان مددجوی کمیته امداد جیرفت توسط سپاه پاسداران

طی مراسمی و به همت سپاه پاسداران ۳۰۲ فقره جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد جیرفت اهدا شد.
کد خبر: ۸۸۱۷۶۳۶
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲

به گزارش "  خبرگزاری بسیج در کرمان " این آئین با حضور آیت الله عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان ، امام جمعه ، فرمانده سپاه و تعدادی از مسئولان در محل سالن اصناف شهرستان جیرفت برگزار شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت در این آئین ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: ماموریت ذاتی سپاه پاسداران جهانی است و وظیفه سپاه جایی است که یک مظلوم مورد ظلم واقع شود و یک پاسدار باید حمایت خود را نشان دهد .
سرهنگ حمیدرضا محمدی بیان کرد: در کمک به جبهه مقاومت هیچ کس همکاری نمی کرد و تنها سپاه پاسداران یکجانبه این وظیفه خطیر را به عهده گرفت و جور سایرین را تا کنون کشیده است.
وی افزود: نهاد مقدس سپاه تمام ظرفیت خود را به کار گرفته تا در سال اقدام وعمل با قدرت و جدیت به اوامر ولی امر مسلمین جامه عمل بپوشاند و با توجه به وجود مشکلات و معضلات موجود در مباحث بیکاری ،معیشتی و حاشیه نشینی ما در این زمینه ها ورود کردیم که بحمدالله ثمرات مناسبی تا کنون داشته است.

وی مردمی بودن انقلاب اسلامی را مهمترین ویژگی آن دانست و گفت:همین محرومین ومظلومین و کوخ نشینان بودند که انقلاب را با محوریت امام خمینی (ره) بوجود آوردند که تا کنون پیشرفت های زیادی کرده و طی ۳۸ سال گذشته استوارتر از دیروز مانده و سقوط نکرده که این میسر نبوده مگر با همراهی مردم و نهادهای مردمی همچون سپاه ، بسیج وکمیته امداد امام خمینی (ره).
محمدی بیان کرد:شهدا ورزمندگان ما به دلیل اعتقادی که به شعارهای استقلال آزادی و نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی داشتند و تبعیتی که از حضرت امام ومقام معظم رهبری سرلوحه کار خود قرار داداند باعث پیشرفت چشمگیر ما در صنایع دفاعی وهسته ای وپزشکی ،نانو و..شدند .
وی در ادامه تاکید کرد:ما هرجا که به فرمان رهبر انقلاب گوش داده ایم وعمل کردیم در آنجا اتحاد و پیشرفت بسیار خوبی داشته ایم ولی هر کجا که به کد خدا وشیاطین دل بسته ایم ضربات جبران ناپذیری خورده ایم.
وی گفت: به همت سپاه پاسداران تعداد قابل توجهی جهیزیه به هر نوعروس در قالب ۱۵ قلم کالا به ارزش ۵ میلیون تومان جهیزیه در سراسر کشور اهدا می‌شود که از این بین سهمیه نوعروسان شهرستان جیرفت ۳۰۲ فقره جهیزیه می باشد که امروز با همکاری مسئولان کمیته امداد به افراد واجد شرایط واگذار می گردد.

محمدی افزود:ناحیه مقاومت بسیج شهرستان جیرفت به تبعیت از فرمایشات امام خامنه ای وسیاست کلی سپاه پاسداران توجه به موضوع حیاتی ونسخه نجات بخش اقتصاد مقاومتی را سرلوحه فعالیتهای خود قرارداده است.
فرمانده سپاه جیرفت در پایان گفت:این نهاد همانند سنوات گذشته گام های موثری در جهت ایجاد و تقویت اقتصادهای کوچک ، زود بازده و صنایع تبدیلی از طریق اعطاء وام های اشتغال زایی اقدام نموده است و در آینده نیز توسعه و تقویت مشاغل خانگی از طریق بسیج سازندگی این ناحیه پیگیری خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین کرمی پور امام جمعه جیرفت نیز در مراسم اهداء جهیزیه به نو عروسان گفت:انقلاب اسلامی ایران انقلابی است که معصومین آرزوی چنین حکومتی را داشتند.
وی بیان کرد:چرا آمریکا امروزه با احتیاط با ایران حرف می زند ، زیرا هم قدرت مادی و هم قدرت معنوی ،هم تکنولوژی و هم یک رهبر مقتدر بصیر و شجاع داریم.

امام جمعه جیرفت خاطرنشن کرد: خیلی از افرادی که در دنیا به قدرت میرسند دیگر به فکر مردم نیستند و به فکر منافع خودشانند ، اما امام بعد پیروزی انقلاب تمام دغدغه شان خدمت به محرومین بود که نهاد کمیته امداد و سپاه پاسداران را به همین منظور تاسیس کرد.
حجت الاسلام کرمی پور در پایان گفت:سپاه خدمات شایسته و چشمگیری در طی سالهای سپری شده از انقلاب انجام داده و کمیته امداد نیز نقش اساسی آن فقر زدایی از جامعه است به شرطی که مردم و مسئولین هم کمک کنند.
مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان نیز در این مراسم گفت: بیش از ۲ هزار سری جهیزیه به نوعروسان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی در استان کرمان اهدا شد.

یحیی صادقی اظهار داشت: بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ نفر از نوعروسان زیرپوشش این نهاد در استان کرمان در نوبت دریافت جهیزیه هستند.
وی افزود: با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مرکز، هزینه تامین جهیزیه ۲ هزار نوعروس کرمانی زیرپوشش کمیته امداد و پشت نوبت دریافت جهیزیه تامین شد.
صادقی ادامه داد: به هر نوعروس در قالب ۱۵ قلم کالا به ارزش ۵ میلیون تومان جهیزیه اهدا می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان سهمیه شهرستان جیرفت را ۳۰۲ سری جهیزیه و جنوب استان را یک‌هزار و ۳۰۰ نوعروس اعلام کرد و گفت: در مجموع بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان سهمیه جهیزیه استان کرمان از سهمیه کشوری است.


ارسال نظرات