خبرهای داغ:
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه:

اجرای طرح تحول نظام سلامت زمینه ساز توسعه مراکز درمانی مراغه

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه در سخنان پیش از خطبه های نمازجمعه این شهرستان گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت زمینه ساز توسعه بخش های بهداشتی و درمانی شده است.
کد خبر: ۸۸۱۸۱۴۸
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علی جنتی افزود: با تلاش ها و حمایت های دولت تدبیر و امید، شاهد توسعه و شکوفایی امکانات و فضاهای درمانی این شهرستان در سال 96 خواهیم بود.

وی ادامه داد: توسعه فضاهای درمانی و توسعه مراکز بهداشتی در سال های اخیر به عنوان رویکرد اصلی دولت تدبیر و امید در قالب تحول نظام سلامت به صورت مشهود در این شهرستان اجرا شده است.

جنتی اظهار داشت: هم اکنون 10مرکز درمانی و درمانگاه در این شهرستان ایجاد شده که از این تعداد، پنج مرکز از سال 92 تاکنون ساخته شده و به بهره برداری رسیده است.

وی بیان کرد: از 50 خانه بهداشت ساخته شدهدر مراغه تاکنون، 14باب از این مراکز در دولت تدبیر و امید و به همت دانشکده علوم پزشکی این شهرستان ساخته شده و به خدمات رسانی به روستائیان منطقه می پردازد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه با اشاره به اقدامات و طرح های در حال اجرا در حوزه درمان مراغه گفت: با توجه به کمبود تخت بیمارستانی، روند احداث بیمارستان 160 تختخوابی سینا تسریع شده و هم اکنون از 92درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی افزود: ایجاد 10تخت مراقبت های ویژه (ICU)، راه اندازی بخش قلب و آنژیوگرافی و نیز مرکز بیماران سرطانی از جمله طرح های در دست اجرا در این حوزه بوده که سال آینده افتتاح شده و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

جنتی ادامه داد: با توجه به قدمت 90 ساله بیمارستان شهید بهشتی مراغه و تصویب طرح ساخت بیمارستان 350 تختخوابی جایگزین برای این مرکز درمانی، مشارکت خیران این شهرستان برای تامین فضای مورد نیاز برای این منظور ضروری است.

وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: پرستاری خدمتی توام با ایثارگری و فداکاری بریا التیام و کاهش دردهای جامعه است.

جنتی افزود: با وجود کمبود نیروی انسانی و امکانات، این قشر تلاش گر همواره با همدری با بیماران و مجاهدت های شبانه روزی در مسیر خدمت متعهدانه و بی دریغ به جامعه تلاش می کنند.

وجود بیمارستان های شهید بهشتی، امیرالمومنین و بیمارستان در حال ساخت سینا با مجموع 334 تخت بیمارستانی، مراغه را به قطب خدمات درمانی در جنوب آذربایجان شرقی تبدیل کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها