میهمانی لاله‌ها؛

تجلیل از خانواده شهدای ارامنه، آشوری ها، کلیمیان و زرتشتیان

خبرگزاری بسیج: یازدهمین آیین غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار شهدای ادیان توحیدی و تکریم خانواده های شهدای ارامنه، آشوری ها، کلیمیان و زرتشتیان با حضور مسئولان در آرامستان کلیمیان تهران برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۱۸۳۳۶
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۹

هـمزمان با ايام دهه فجر در یازدهمین آیین غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار شهدای ادیان توحیدی و تکریم خانواده های شهدای ارامنه، آشوری ها، کلیمیان و زرتشتیان با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جمعی از مسئولان از جمله انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، نصیری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران، خاخام اعظم یونس حمامی لاله زار، سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی و روحانیون دیگر ادیان توحیدی در آرامستان کلیمیان تهران برگزار شد.

در اين مراسم  كه با عنوان  «انقلاب اسلامی، ایمان، جهاد و شهادت» نامگذاری شده است،سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در پرتو همدلی و همراهی همه ادیان، مذاهب و اقوام است كه ایران به موفقیت های بزرگی در عرصه های مختلف از جمله هسته ای، نانوفناوری، فضایی و مهندسی های مختلف دست پیدا کرده است. گفت: دین محرک جامعه بوده و همه انسان ها را در یک مسیر واحد یعنی یکتاپرستی قرار می دهد .

وی گفت: امروز به مجاهدت  جوانان این وطن ،ایران هفتمین کشور در تجهیزات دفاعی است و در پله اي  بالاتر از رژیم صهیونیستی و عربستان ایستاده است.

انصاری با اشاره به قدمت ادیان توحیدی در ایران گفت: تاریخ کهن ایران زمین همواره با پیروان ادیان مختلف شکل گرفته و ارزشهای انسانی و دینی از  اصول همه ادیان است. همچنین شان والای ايران امروز ،بخاطر شهامت والای جوانان همه ادیان بوده  است.

 وی افزود: ادیان الهی هیچگاه در تقابل با یکدیگر نیستند و همه در حال حرکت به سوی خدای یکتا بوده و در باورهایی مثل نبوت و معاد مشترک هستند.

انصاری گفت: پیروان ادیان توحیدی نشان دادند بر خلاف تصور برخی ملحدین دین را افیون توده ها ميدانند دین محرک جامعه بوده و همه انسان ها را در یک مسیر واحد یعنی یکتاپرستی قرار می دهد.

قائم مقام بنیاد شهید، داعش و صهیونیسم را جریان های جعلی برای بدنام کردن ادیان الهی دانست و یادآورشد: دشمنان تلاش دارند تا با بدجلوه دادن چهره ادیان الهی، انسان را نسبت به دين ناامید کنند و برای رسيدن به اين نيت پليد خود، صهیونیسم را برای بدنام کردن یهودیان و داعش را برای بدنام کردن مسلمانان ایجاد کرده اند.

انصاری گفت: پیروان ادیان توحیدی دوشادوش ملت ایران در رنج ها و مشقات همراه بودند و حتی در دوران مبارزه ستمشاهی و دفاع مقدس عزیزان خود را تقدیم انقلاب اسلامی و ایران کردند.

در حاشیه این مراسم از خانواده شهید «دیهیم شهریاری آنزور» از شهدای زرتشتی، شهید «مارون آده» از شهدای آشوری، شهید «ویگن گاراپیدی» از شهدای ارامنه و شهید «فریبرز موریم» از شهدای کلیمی و جانباز 70 درصد دکتر «جهانبخش قهرمانی» از جانبازان کلیمی کشور تجلیل شد.

 لازم به ذكر است اين مراسم با عنوان  «انقلاب اسلامی، ایمان، جهاد و شهادت» نامگذاری شده است، مراسم میهمانی لاله‌ها در بیش از 19 هزار گلزار شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی در سراسر کشور و 380 گلزار استان تهران، مزار شهدای گلگون‌کفن عطرافشانی و گلباران و گلریزان شد.

 

 

 

ارسال نظرات