جوانان گمنامي كه رضايت خدا و لبخند مردم تنها واريزي فيش حقوقي شان است

جوانان گمنامي در شهرستان فرديس وجود دارند كه حقوق هاي چند صد ميليوني نمي گيرند اما خوب مي دانند براي آباداني سرزمين شان بايد اقدام كنند و چشمشان را تنها به اعتبارات و بودجه ها و آمدن اين وزير و آن وزير نبندند.
کد خبر: ۸۸۱۸۵۸۹
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
در حالی که امروز فیش های نجومی برخی از مسئولین آتش به دل بسیاری از افرادی می زند که تا پاسی از شب برای کسب روزی حلال می دوند و آخر کار باز هم "هشت شان گرو نُه شان” است، جوانانی با روحیه ی انقلابی و به دور از هر نوع منفعت طلبی مالی تنها برای رضای خدا و دیدن لبخند رضایت مردم تلاش می کنند تا مرهمی شوند بر زخم  دل انسان هایی  که از بد زمانه و رفتارهای منفعت طلبانه برخی از مسئولین که  تکیه بر اریکه های قدرت زده اند و به جای برقراری عدالت اجتماعی  به فکر پرکردن جیب های خود و نسل های بعد از خود هستند آرام گیرد.

تفکر بسیجی  میان جوانان شهرستان فردیس جریان دارد ، جوانانی که می کوشند تا   اقدام و عملی  به دور از هر نوع شعار وخودنمایی برای کودک نوپای البرزی رقم بزنند.

وقتی مسئولین در حال رایزنی برای افتتاح بیمارستان در شهرستان فردیس بودند و در گرداب کمبود اعتبارات و رکود حاکم بر کشور و بدقولی برخی از موسسات به دام افتاده بودند، افتتاح بیمارستان صحرایی در شهرستان فردیس به کمک بسیج برای مردمی  که  حتی یک تخت بیمارستانی هم نداشته اند اقدامی عملی بود برای  مرهم نهادن بردردهای مردم  فردیس..

بیمارستان صحرایی ۵۰ تخت خوابه  فردیس با اعتباری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون  تومانی و با  مشارکت بسیج جامعه پزشکی، بسیج دانشجویی البرز، سپاه استان البرز، دانشگاه علوم پزشکی و استانداری البرز و با حضور ۲۰۰ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی البرز  در قالب اردو های  جهادی افتتاح خواهد شد تا به ارائه خدمات مختلفی درمانی بپردازد.

جوانان گمنامي كه رضايت خدا و لبخند مردم تنها واريزي فيش حقوقي شان است

زمانی که بسیاری از مسئولین در جلسات از نبود بودجه و رکود اقتصادی گلایه می کردند که دستمان بسته است برای اقدامات اقتصادی ، شهرستان فردیس درتاریخ  ۲۴ شهریور ماه با حضور سردار محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین  به عنوان قطب صنایع  چرمی در استان البرز  معرفی شد تا اولین گام برای رشد و توسعه ی  اقتصادی این شهرستان برداشته شود.

فردیس با حضور برندهای مطرح صنعت چرم و فعالیت  بیش از ۱۵ کارگاه تولیدی چرم و بیش از ۵۰ کارگاه چرم دوزی و اشتغال بیش از ۲۰۰۰ نفر در این بخش دارای قابلیت های بسیاری برای معرفی صنعت چرم و ایجاد اشتغال در این زمینه می باشد.

بازاریابی و فروش محصولات تولیدی  و کمک به تسهیل دریافت مجوز و پروانه بهره برداری ،کمک به ایجاد اشتغال در شهرستان، توانمند سازی افراد برای ورود به این حرفه همه ازابعاد تحقق اقتصاد مقاومتی است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است و این اقدام بسیج گام عملی برای پیشرفت شهرستان بود.

اعطای وام اقتصاد مقاومتی و کمک به راه اندازی صنایع دستی و تولیدات کشاورزی و  دامی تا برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در نقاط مختلف شهر به منظور معرفی و بازاریابی مشاغل مختلف اقتصاد مقاومتی بخش دیگری از ایجاد توسعه و رونق در شهرستان نوپای فردیس است.

مدارس شهرستان فردیس با جمعیتی زیاد و بافتی فرسوده روبرو هستند و هم چنان رایزنی ها برای کسب اعتبارات  و پیدا کردن خیرین به منظور ساخت مدرسه در این شهرستان ادامه دارد اجرای طرح هجرت با کمک ۱۷۰ دانش آموز بسیجی در  تابستان ۹۵ در ۲۰ مدرسه شهرستان فردیس اجرائی شد تا مدارسی که دارای بافت فرسوده بودند  و نیاز به مرمت ،رنگ سازی  و فضا آرایی داشتند تعمیر و بهسازی  شوند  ودانش اموزان سال تحصیلی جدید را با محیطی بهینه و مناسب آغاز کنند.

در اهمیت سواد آموزی  نیز همین بس که  امام خمینی (ره) فرمود: از جمله حوایج اولیه براى هر ملت که در ردیف بهداشت و مسکن بلکه مهمتر از آنهاست آموزش براى همگان است، کسب رتبه اول  در شناسایی ،جذب و آموزش سواد آموزان در استان البرز با کمک  جوانان بسیجی و اداره سواد آموزی آموزش و پرورش ناحیه دو به شهرستان فردیس تعلق گرفت.

جوانان گمنامي كه رضايت خدا و لبخند مردم تنها واريزي فيش حقوقي شان است

داریوش هنرمندی  رئیس اداره سواد آموزی شهرستان فردیس ضمن اعلام این خبر افزود: اداره ی سواد آموزی شهرستان فردیس با همکاری بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام رضا (ع) و حوزه های بسیج شهرستان فردیس توانسته است در سال ۹۴  با جذب  ۱۳۰  آموزش دهنده بیش از ۱۱۰۰  نفر را تحت پوشش قراردهد.

داشتن سرپناه یکی از مشکلات بزرگ خانواده های بی بضاعت است، نیروهای مردمی بسیج در قالب طرح اردوهای جهادی در این اقدام خداپسندانه گام نهادند و  به مناطق محروم کشور سفر کردند تا بتو انند با ساخت مسکن و اماکن مورد نیاز گره ای از مشکلات مردم بگشایند.

اردوهای جهادی بسیج شهرستان فردیس به  تخریب و ساخت خانه ی شهید احمد یزدی در شهرستان فردیس در مدتی ۴۰ روزه  با همت و کمک گروههای جهادی و کمک های مردمی و خیرین ساخته شد.

امیر نوری فرمانده حوزه ۳۱۱ شهید مطهری گفت: ساخت و تخریب یک منزل مسکونی در روستای کلوان چالوس که به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی کوه و به کار بردن مصالح سنگی نیاز به تخریب و نوسازی مجدد داشت به کمک گروه جهادی شهید کرامت اجرایی شد.

جوانان گمنامي كه رضايت خدا و لبخند مردم تنها واريزي فيش حقوقي شان است
 

راه اندازی طرح های اقتصاد مقاومتی در کنار این ساخت و سازها در مناطق محروم بخشی دیگر از وظایف گروههای جهادی در اعزام به مناطق محروم کشور مانند هویزه خوزستان،تایباد خراسان ،ورزقان تبریز ، کرمان ، سیجان و بسیاری از نقاط دورافتاده و  صفر مرزی است.

حاج آقا مهدوی روحانی اعزامی گروههای جهادی از موفقیت های اجرای اقتصاد مقاومتی با دست خالی  می گوید:در استان خراسان رضوی بین تایباد تا قائنات تنها ۱۰۰کیلومتر فاصله است در حالیکه قائنات مرکز زعفران کشور است  اما در تایباد هیچ کشتی صورت نمی گرفت  و ما  موفق شدیم با امکانات بسیار کم  چون آبیار با تانکرهای آب  حدود ۵۰۰ متر از زمین تایباد را زیر کشت زعفران ببریم وبعد از این تجربه موفق مردم تایباد بخش زیادی از زمین های خود را زیر کشت زعفران بردند و اقتصاد این منطقه رونق گرفت.

آری جوانان گمنامی در شهرستان فردیس وجود دارند که حقوق های چند صد میلیونی نمی گیرند اما  خوب می دانند برای آبادانی سرزمین شان باید اقدام کنند و چشمشان را تنها به اعتبارات و بودجه ها و آمدن این وزیر و آن وزیر نبندند و با همین گام های کوچکشان امید و لبخند  بزرگی را به خانواده های نیازمندان هدیه کنند. 

خبرنگار: شاملو 

ارسال نظرات
پر بیننده ها