فرمانده دانشگاه امام حسین(ع):

زیر سوال بردن عوامل داخلی، ایجاد بد بینی و دلسردی بستر ساز نفوذ است

خبرگزاری بسیج: فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) تقابل ذاتی گفتمان انقلاب اسلامی با گفتمان نظام سلطه را سبب دشمنی ها و توطئه های قدرت های بزرگ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.
کد خبر: ۸۸۱۹۷۲۲
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸

سردار دکتر محمدرضا حسنی آهنگر در نخستین همایش ملی نظام سلطه و جریان نفوذ که در سالن همایش های سازمان صدا و سیما برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران زمانی به وقوع پیوست که سران بلوک شرق و غرب در اوج قدرت و سلطه خود، در جهان مسلط بودند. درچنین شرایطی انقلاب اسلامی ملت ایران با هویت دینی مستقل و مبتنی بر عقلانیت انقلابی و نفی استعمار، نفوذ و سلطه قدرت های بزرگ و دفاع از آزادیخواهان، استقلال طلبان، محرومان و مستضعفان جهان و دفاع از ارزش های اصیل انسانی و اسلامی حرکت خود را آغاز کرد و ماهیت تفکرات و ایدئولوژی های سیاسی غرب و شرق را به چالش کشید و آرمان بلند حاکمیت اسلام بر جهان و احیای فرهنگ متمدن اسلام را هدف قرار داد.

تقابل ذاتی گفتمان انقلاب اسلامی با گفتمان نظام سلطه سبب شد تا نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدا آماج دشمنی ها و توطئه های قدرت های بزرگ قرار بگیرد. دشمنان انقلاب اسلامی برای مقابله از تمامی امکانات و ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری بهره گرفته اند. مسدود ساختن دارایی های کشور، تحریم های ظالمانه اقتصادی، حمایت از گروههای تجزیه طلب و معاند، ترور شخصیت های تاثیرگذار کشور، تحمیل جنگ هشت ساله، فشارها و تهدیدهای سیاسی، تنها بخشی از دشمنی ها وتوطئه هایی بوده که طی 38 سال گذشته از سوی نظام سلطه و ایادی آنها علیه انقلاب اسلامی به کار گرفته شده است.

اما در کنار تمامی این اقدامات خصمانه، آنها جنگ نرم گسترده ای را علیه کشور سامان دادند که امروزه با عملیات روانی و جنگ رسانه ای متکی بر ابزارهای نوین ارتباطی، این تهدید به اوج خود رسیده است. دشمنان که از کارآیی گزینه های نظامی، تحریم های اقتصادی و نیل به اهداف شوم شان علیه کشور نا امید شده اند، در راستای جنگ نرم علیه کشور در صددند با استفاده از راهبرد نفوذ، در ساختار های تاثیر گذار، مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری رخنه کرده و با تغییر محاسبات و نگاهها، رفتار نظام سیاسی و توده های مردم را دچار تحول و دگرگونی سازند و با این نقشه شوم یکی از پیچیده ترین پروژه های تقابل با انقلاب اسلامی یعنی نفوذ را با هدف مشخص تغییر محاسبات نخبگان و مسئولین و استحاله درونی جمهوری اسلامی و تحریف کارکردی به نتیجه برسانند. فرمانده معظم کل قوا دیدبان هوشیار انقلاب با احصاء نقشه جامع دشمن و وجود چنین خطری، بارها بر ضرورت شناخت ابعاد و مولفه های نقشه جامع دشمن و مقابله با جریان نفوذ تاکید کرده اند. به فرموده ایشان دشمن به امید واهی پایان یافتن انقلاب، در فکر نفوذ به ویژه نفوذ فکری سیاسی – فرهنگی است که شناخت توطئه های دشمن، تقویت و استحکام روحیه انقلابی و حرکت مستمر به سمت تحقق آرمان ها این هدف را ناکام خواهد گذاشت.

این اوامر و هشدارها وظیفه ما دانشگاهیان در خصوص مقابله با این توطئه خطرناک و پیچیده را دوچندان می کند. از این رو، دانشگاه جامع امام حسین (ع) باتوجه به رسالت و ماموریت خود، یعنی رصد و شناخت تهدید های پیش روی انقلاب اسلامی و با توجه به منظومه مهندسی فکری امام خامنه ای در مقابله با دشمن و به کارگیری راهبرد جهاد کبیر، ارائه راهکار های علمی مقابله با آن تهدیدات با همکاری سایر دانشگاه ها، مجامع علمی و نهاد های لشکری و کشوری، در پی شناسایی و تبیین علمی جنبه های مختلف نفوذ دشمن است و این کار را در قالب اولین همایش ملی نظام سلطه و جریان نفوذ در دستور کار قرار داده است.

 پیچیدگی و ابعاد گسترده نفوذ، عمق خطر آن را به مراتب افزایش داده است همانطور که از نامش پیداست نفوذ در لایه های پنهان اتفاق می افتد و تشخیص و مقابله با آن نیازمند بصیرتی عمیق و چند بعدی است. از آنجا که نظام های سیاسی در برابر تهدید های خارجی معمولا یکپارچه و متحد می شوند، گفته می شود بهترین راهبرد برای فروپاشی نظام ها، فروپاشی از درون با استفاده از عناصر درونی آن است همچنین نفوذ، شیوه ای کم هزینه، سریع و آسان برای رسیدن به هدف است و از آنجا که نا پیداست، مقابله آشکار با آن هزینه بر خواهد بود بویژه اینکه دشمن با رخنه در نیرو های خودی فضا را مبهم و غبار آلود می کند.

 یکی از مسائلی که نفوذ را پیچیده و چند بعدی می کند، زیر سوال بردن عوامل داخلی بستر ساز نفوذ است که از طرفی موجب ایجاد بی اعتمادی، بد بینی، نا امیدی، دلسردی و در نتیجه شکاف میان نیرو های داخلی می شود و نظام سلطه با طرح شعار های عامه پسند و فراتر از ظرفیت و توان نظام و ایجاد محبوبیت کاذب و فراگیر، فضای سراب گونه ای خلق می نماید که در صورت عدم بصیرت ملت، تنها راه ارضای  اغوا شدگان، تغییر راهبرد ها و در نهایت تغییر ساختار خواهد بود؛ موضوعی که شاید بتوان آن را هدف نهایی و اساسی نظام سلطه در پیگیری راهبرد نفوذ دانست، تغییر محاسبات نخبگان  و مسئولین در جهت استحاله نظام اسلامی و عقب نشینی از آن شعار ها وآرمان های اصلی انقلاب است که با تداوم فشار اقتصادی و تلاش برای تسخیر قلب و ذهن مردم در قالب تهاجم و شبیخون و ناتو فرهنگی و جنگ نرم آنهاست که می تواند زمینه را برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی مهیا کند.

باتوجه به حساسیت و دشواری مقابله با این تهدید پیچیده، باید اذعان کرد که مقابله با جریان نفوذ محدود به گفتمان و یا حزب خاصی نیست و تمامی آحاد جامعه از نخبگان گرفته تا مسئولین و اقشار جامعه در عین داشتن اختلاف سلیقه باید با رویکرد وحدت و همدلی به شکلی جهادی هرگونه رخنه و نفوذ را در انقلاب اسلامی مسدود کنند و این رسالتی است که دانشگاه جامع امام حسین (ع) برای خود قائل است و با برگزاری این همایش ملی قصد دارد بصورت علمی و مصداقی زمینه های نفوذ دشمن را بررسی و تبیین کرده و راه های مقابله با آن را پیشنهاد دهد و امیدواریم برگزاری این همایش ملی بتواند گامی موثر در جهت مقابله با نفوذ دشمن و توطئه های نظام سلطه علیه انقلاب اسلامی بردارد.

ارسال نظرات