خبرهای داغ:
شهردار تبریز:

شهرداری تبریز مصمم به پیاده سازی معماری ایرانی اسلامی

شهردار تبریز تشکیل کمیته معماری از منظر شهری را نخستین گام شهرداری تبریز در راستای پیاده‌سازی سبک معماری ایرانی- اسلامی، دانست.
کد خبر: ۸۸۲۰۳۱۳
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از شهرداری تبریز، صادق نجفی در چهارمین جشنواره چهره برتر صنعت ساختمان کشور اظهار داشت: کمیته معماری از منظر شهری، متشکل از اعضای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان مسکن و شهرسازی و شهرداری است، که برای هر پروانه ساختمانی که داده می‌شود، معماری و مصالح ویژه‌ای تعریف می‌شود که مالکان می‌بایست در آن چارچوب فعالیت ساخت و ساز خود را انجام دهند.

وی همچنین با بیان اینکه حدود 2500 هکتار از اراضی تبریز دارای بافت قدیمی است بیان کرد: متأسفانه شهر تبریز به واسطه قدمتی که دارد، دارای بافت فرسوده بسیاری است که اغلب آن‌ها به ویژه کارگاه‌ها و مراکز تولیدی کوچکی که در مرکز شهر قرار دارند، نیازمند یک بازسازی اصولی هستند.

نجفی با اشاره به شناسایی ساختمان‌های ناایمن در سطح شهر گفت: شهر تبریز به واسطه قدمتی که دارد، دارای بیش از 2500 هکتار بافت فرسوده است.

دکتر صادق نجفی ادامه داد: شهرداری تبریز با کمک کمیته‌ای متشکل از دادستانی، استانداری، سازمان مسکن و شهرسازی و آتش‌نشانی، اقدام به شناسایی مراکز پُرخطر کرده و ضمن اخطار به مالکان ساختمان‌های ناایمن، با آموزش و ارائه تسهیلات سعی داریم از حوادثی همچون پلاسکو جلوگیری شود.

وی گفت: انتظار ما از دولت یازدهم در زمینه ارائه تسهیلات و خدمات ایمن‌سازی شهر بسیار است؛ اما متأسفانه دولت کمک چندانی نکرده، و تنها شهرداری از محل بودجه خود برای تأمین تجهیزات سازمان آتش¬نشانی اقدام کرده است.

شهردار تبریز با بیان اجرای طرح پایا در تبریز اظهار داشت: متأسفانه روند طولانی بوروکراسی‌ها در همه شهرها وجود دارد؛ اما در بحث مقاوم‌سازی، شهر تبریز به عنوان پایلوت در طرح پایا انتخاب شده که بین استانداری، شهرداری و سازمان شهرسازی است، بدین صورت که افراد در محلات مختلف برای تجمیع و اخذ پروانه کار به شرکت‌هایی که در هر محل وجود دارد، مراجعه می‌کنند، که این روند تا حدود زیادی از مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری کاسته و فرایند طولانی بوروکراسی‌ها را کاهش می‌دهد.

نجفی با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره چهره صنعت ساختمان خاطرنشان کرد: گره‌گشایی از معابر ترافیکی، رفع مشکلات مردم و رفع موانع موجود بر سر بوروکراسی‌ها و توجه ویژه به سبک معماری ایرانی - اسلامی از جمله مهّم‌ترین معیارها و ملاک‌های انتخاب چهره برتر در حوزه صنعت ساختمان است.

زمان رای‌گیری انتخابات چهارمین جشنواره چهره سال صنعت ساختمان از30 بهمن تا 10 اسفندماه امسال است و هدایای چهره‏های برتر نیز در مراسمی 17 اسفندماه در سالن اجلاس پارس اهدا می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها