عضو هیئت بازبینی نمایش ارشاد بافق:

گروه آرین متعهد شد تا مشکلات نمایش خود را رفع کند/ اداره ارشاد و اماکن ناظر بر نحوه اجرای نمایش می باشند

محمد دهستانی گفت: برای نمایش گروه آرین دو مرحله بازبینی انجام شد ،در بازبینی اول کاملا اجرای این نمایش رد شد و تذکرات لازم ،هم شفاهی و هم کتبی ابلاغ شد .
کد خبر: ۸۸۲۰۳۷۷
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴

محمد دهستانی عضو هیئت بازبینی نمایشهای ارشاد بافق در مصاحبه باخبرنگار  ما گفت: در خصوص نحو نظارت این هیئت بر اجرای نمایش های مختلف در شهرستان گفت: از نظر قانون قبل از اجرای هر گونه نمایش توسط گروه های هنری محتوای نمایش آنها به این هئیت ارائه می شود که این هیئت با بررسی و بازبینی نمایش مورد نظر، آن را از نظر شرع و عرف و قانون بررسی می کند و در مورد آن نظر می دهد.

وی در ادامه از نحوه نظارت بر نمایش گروه آرین که در ایام دهه فجر اجرا می شود اظهار داشت: دو مرحله بازبینی انجام شد. در بازبینی اول کاملا اجرای این نمایش رد شد و تذکرات لازم ،هم شفاهی و هم کتبی ابلاغ شد و کارگران و گروه متعهد شدند مواردی را که تذکر داده شده در نمایش مطرح نشود. در بازبینی دوم نیز موارد وجود داشت که صورت جلسه شد و تذکرات لازم داده شد.

دهستانی در خصوص نظرات بعدی پس از بازبینی اظهار داشت: نظارت بر نحوه اجرا بعد از نظر هیئت بر عهده ادارهفرهنگوارشاد و اماکن و دیگر نهاد هاست. البته مردم شریف هم اگر در حین نمایش مواردی از قبیل خلاف عرف و شرع و قانون یا اهانت به هر شخص حقیقی و حقوقی مشاهده کردند می توانند کتبا به اداره ارشاد گزارش دهند.

وی در پایان در مورد لغو مجوز اجرا نمایش بیان داشت: اداره ارشاد براساس نظر این هیئت بازبینی و در چارچوب قانون مجوز اجرای نمایش صادر می کند که اگر از این چارچوب خارج شده باشد دیگر قابل اجرا نمی باشد.

منبع: بافق خبر

ارسال نظرات