محفل انس با قرآن كريم در پاكدشت برگزار شد

خبرگزاری بسیج: محفل انس با قرآن كريم به مناسبت سي و هشتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در آستان مقدس امام زاده حسن(ع) شهرك يبر شهرستان پاكدشت با حضور جمع كثيري از دوستداران قرآن کریم برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۲۱۲۵۳
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳

رئيس اداره‌ اوقاف و امور خیریه شهرستان پاكدشت در محفل انس با قرآن كريم  با بيان اهميت تدبر و تفكر در آيات قرآن،  گفت: قرآن همان ريسمان خدا و لازمه‌ي بالا رفتن است، هر چه تدبير در آيات كلام الله بيشتر شود؛ به عمق كتاب خدا بيشتر پي مي بريم.

حجت الاسلام حسين نظري با بيان اينكه در اين دنيا هر چه هست از ميان خواهد رفت، گفت: تنها چيزي كه براي انسان ماندگار است، قرآن است.

وي با اشاره به آيه "وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا" افزود: قرآن همان ريسمان خدا و لازمه‌ي بالا رفتن است.

متولي اين محفل با اعلام هدف انس گرفتن با كلام خدا از اجراي اينگونه مراسم، ادامه داد: محفلي برپا شده تا قرآن از طاقچه ها پايين بيايد و بتوانيم خدمت كوچكي در راستاي آشنايي با كلام خدا داشته باشيم.

وي تصريح كرد: همه بايد به قرآن چنگ بزنيم، نكند خداي ناكرده از قرآن دور شويم.

حجت الاسلام نظري با يادآوري اينكه خواندن و بالا رفتن مربوط به بهره گيري از بيانات قرآن است، ابراز كرد: آنچه كه در آخرت با ما خواهد بود، كلامي است كه به آن عمل كرده ايم، انسان عامل به قرآن باعث صعود در آن دنيا مي‌شود.

عمل به آيات قرآن برتر از خواندن آن است

وي با اشاره به رواياتي مبني بر خواندن قرآن به طور روزانه، خاطر نشان كرد: امام(ره) 5وعده قرآن در هر روز مي خواند، پس لازم است ما هم هرچه ميتوانيم در روز قرآن بخوانيم.

رئيس اداره‌ اوقاف و امور خیریه شهرستان پاكدشت خواستار عمل كردن به آيات قرآن شد و مطرح كرد: عمل به آيات قرآن از خواندن آن براي ما بهتر است.

وي با بيان اهميت تدبر و تفكر در آيات قرآن و فهم عميق، اظهار كرد: هر چه تدبير در آيات كلام الله بيشتر شود؛ به عمق كتاب خدا بيشتر پي مي بريم.

وي در پايان ضمن ارائه گزارشي از عملكرد اداره تحت نظر خود، بيان كرد: موقوفه بزرگي به نام متقين در پاكدشت هست كه بر حسب وظايف، امسال امور گسترده اي از جمله توزيع رايگان ارزاق و پوشاك، بليط اماكن ورزشي، كمك به تحصيل، اشتغال، ازدواج و درمان ايتام انجام داده است.

گفتني است حسين رستمي و ميلاد ستاري از قاريان ممتاز كشوري در اين برنامه به تلاوت قرآن و همچنين گروه تواشيح محراب به اجراي برنامه پرداختند.

برگزاري مسابقه قرآن و اهداي جوايز به نفرات برتر از ديگر حواشي اين برنامه بود.

نویسنده خبر: محمد فرخي

ارسال نظرات