امروز در سنندج برگزار شد؛

آغاز آیین افتتاحیه جشنواره استانی دف نوازی و مولودی خوانی کردستان

مراسم اولین جشنواره مولودی خوانی و دف نوازی با عنوان "فجر انقلاب"توسط سازمان بسیج مداحان استان کردستان در سنندج آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۸۲۱۶۲۷
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان،  پیش از ظهر امروز مراسم افتتاحیه اولین جشنواره استانی دف نوازی و مولودی خوانی "فجر انقلاب" کردستان با حضور شرکت کنندگان،جامعه مداحان استان و عموم مردم در مجتمع نور سنندج برگزار شد.

محسن یوسفی در این آیین اظهار داشت: سازمان بسیج مداحان استان کردستان افتخار دارد برای اولین بار جشنواره مولودی خوانی و دف نوازی را با نام "فجر انقلاب" در دهه مبارک فجر برگزار نماید.

 

وی برگزاری این جشنواره در سطح استان را پتانسیلی در جهت استفاده از ظرفیت ها و قابلیت های بسیج در راستای ارتقای سطح مولودی خوانی و دف نوازی عنوان کرد و گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره جانفشانی های شهدای انقلاب اسلامی، گسترش فعالیت های فرهنگی و مذهبی در سطح استان، ارج نهادن به تولید کنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه دف نوازی و مولودی خوانی استان از اهداف کلی جشنواره می باشد.

 

مسئول سازمان بسیج مداحان استان کردستان عنوان داشت: جشنواره در سه بخش مولودی خوانی و دف نوازی گروهی، منقبت خوانی(تک خوانی) و تک نوازی در حال برگزاری است و داروی جشنواره در دو مرحله انجام می شود.

 

وی افزود: مرحله اول داروی شامل بازبینی و راه یابی آثار به مرحله افتتاحیه است که از میان 120 اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره 45 اثر به جشنواره استانی راه پیدا کردند.

 

مسئول سازمان بسیج مداحان استان ادامه داد: در مرحله بعدی نیز داوران از بین 45 اثر که اجراهای خود را در روز افتتاحیه و در مجتمع نور سنندج به نمایش می گذارند اجرای های برتر گروه ها و نفرات مولودی خوان و تکنواز را انتخاب می کنند.

 
 

یوسفی در پایان خاطر نشان کرد: اختتامیه اولین جشنواره استانی دف نوازی و مولودی خوانی "فجر انقلاب" کردستان نیز روز پنج شنبه 21 بهمن ماه در مجتمع نور سنندج با حضور مسئولین استانی، نماینده ولی فقیه در استان برگزار و از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

ارسال نظرات