معاون آموزشی و پژوهشی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور:

انقلاب اسلامی بر اساس اسلام ناب، هویت زن را احیا کرد

معاون آموزشی و پژوهشی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، گفت: انقلاب اسلامی بر اساس اسلام ناب، هویت زن را احیا کرد.
کد خبر: ۸۸۲۱۷۰۹
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان هرمزگان، همایش بررسی نقش زنان در تداوم انقلاب و تحقق تمدن نوین اسلامی با حضور جعفری معاون آموزشی و پژوهشی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، سرکار خانم اصلانی مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور، سردار ترابی فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، نمایندگان مردم بندرعباس و مجلس شورای اسلامی و همچنین جمعی از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد، بسیجیان، طلاب و دانشجویان در سالن آمفی تئاتر حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس برگزار شد.

جعفری معاون آموزشی و پژوهشی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به عنوان سخنران همایش «نقش زنان در تداوم انقلاب و تحقق تمدن نوین اسلامی» ضمن تبریک سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با اشاره به نقش بانوان در پیروزی انقلاب، بر برنامه ریزی واحد خواهران کانون های فرهنگی هنری مساجد برای انتقال مفاهیم انقلاب به نسل جوان تاکید کرد.

معاون ستاد عالی کانون های مساجد، درک معرفت الهی، رشد علمی، توجه به عبادت و حضور موثر و معنادار در عرصه های سیاسی اجتماعی را از رسالت های زنان در تحقق تمدن نوین اسلامی برشمرد وگفت: انقلاب اسلامی بر اساس اسلام ناب، هویت زن را احیا کرد.

جعفری در ادامه با اشاره به نگاه غرب و همچنین اسلام وهابی گری به زن، خاطرنشان کرد: نگاه دنیای غرب به زن پس از انقلاب صنعتی حقارت آمیز است و از زن استفاده ابزاری می شود و شخصیت والای او را در حد یک کالا تنزل داده اند.

وی شعار برابری زن و مرد غرب، بدون در نظر گرفتن تفاوت های جسمی و روحی آن را دروغی بزرگ برای استفاده ابزاری از زن دانست و تصریح کرد: امروز متاسفانه در غرب، چیزی به عنوان خانواده وجود ندارد.

جعفری با اشاره به روایتی از حضرت علی(علیه السلام)، تکبر، ترس و بخل را از بهترین خصلت های زن برشمرد و گفت: این سه خصلت که برای زن بهترین می باشد برای مرد بدترین است.

وی افزود: زن شخصیتی بامتانت و وقار است که نباید تحت هیچ شرایطی احساس ضعف کند، زیرا خداوند شخصیت زن را بزرگ و ارزنده آفریده و از این رو باید تکبر داشته باشد، شجاعت نیز آفتی برای زن در صحنه های اجتماعی است و برای حفظ وجود ارزشمندش باید ترس داشته باشد؛ زن باید بخل داشته باشد تا با پرهیز از تجمل گرایی، حافظ منافع خانواده باشد.

در پایان مراسم، از خانواده های معظم شهداء و نفرات فعال در حوزه ی بسیج خواهران تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات