عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با «بسیج»مطرح کرد

نگرانی مجلس از تناقض سند2030 با اسناد داخلی

فرهاد فلاحتی گفت: نگرانی ما این است که امضای این سند در چه مرحله ای است. سند بنیادین و اسناد دیگر نباید تحت الشعاع امضای اسناد بین المللی قرار بگیرند زیرا مخاطرات خطرناک آموزشی را به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۸۲۱۸۰۲
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲

نگرانی مجلس از تناقض سند2030 با اسناد داخلی/ نباید سند تحول بنیادین تحت الشعاع اسناد خارجی قرار بگیردفرهاد فلاحتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به سند2030 اظهار داشت: کشور ما سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را دارد که یک سند داخلی و مربوط به آموزش و پرورش و رشد و چشم انداز پیش رو است.

وی افزود: برای پرداختن به اسناد بین المللی و ملی که امضا می شود باید دید این اسناد چه میزان اسناد پایین دستی و جزئی کشور را تحت تاثیر قرار می دهند. وقتی بحث سند بنیادین را مطرح می کنیم تنها بحث آموزش و پرورش را در بر می گیرد اما وقتی از اسناد بالادستی بین المللی صحبت می شود کلیه نظام آموزشی از مقطع ابتدایی تا پایان دکترا و مراکز پزوهشی و تحقیقاتی و دانشگاه ها را شامل می شود.

نماینده مردم قائنات در مجلس خاطر نشان کرد: برای نوشته شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ساعت ها وقت گرفته شده است. از اهداف آموزش و پرورش هم پیاده کردن این سند است. هر وزیری در آموزش و پرورش باید در هر قرارداد بین المللی که امضا می کند مباحث آموزشی را در نظر بگیرد و بررسی کند که این اسناد خارجی با سند بنیادین تناقضی نداشته باشد تا مجبور نشود بخشی از سند خودمان را کنار بگذارد .

فلاحتی تصریح کرد: نگرانی ما این است که امضای این سند در چه مرحله ای است و به امضا رسیده یا نه اما هم سند بنیادین و هم اسناد دیگر نباید تحت الشعاع امضای اسناد بین المللی قرار بگیرند زیرا مخاطرات خطرناک آموزشی را به همراه خواهد داشت.


ارسال نظرات