ویزیت رایگان بیش از ۴۰۰نفر از اهالی روستاهای محروم قشم+تصاویر

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان قشم از ویزیت رایگان پزشکی بیش از ۴۰۰نفر از اهالی روستاهای محروم این جزیره خبر داد.
کد خبر: ۸۸۲۲۹۵۸
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی واحد بین الملل آزاد قشم در روستاهای محروم شهرستان قشم(کانی،مرادی و درکو)برگزار گردید.
سیدحامد مظلومی گفت: گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی واحد بین الملل آزاد قشم پس از بررسی شرایط و موقعیت مناطق محروم شهرستان قشم، روستاهای کانی، درکو و مرادی را که از لحاظ امکانات پزشکی و بهداشتی مورد بی مهری قرار گرفته بود(فاقد خانه بهداشت) به عنوان محل اجرای طرح بهداشتی- درمانی انتخاب نمودند.

وی افزود: این گروه جهادی پس ازهماهنگی های صورت گرفته با مسئولین محلی (دهیاری – شورا) و اطلاع رسانی حضور گروه جهادی پزشکی در روستاهای مذکور با اکیپ ۱۵ نفره از دانشجویان جهادی دانشکده علوم پزشکی قشم به همراه ۳نفرپزشک عمومی،۳ نفر ماما، مشاور خانواده و روانشناس عازم روستاهای کانی، مرادی و درکو گردید.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان قشم با بیان اینکه زندگی درکنارمحرومان سبب بالندگی فکری دانشجویان خواهد بود، گفت: حضور جوانان در کنار محرومان جامعه در مدت کوتاه اردوهای جهادی سبب درک ملموس شرایط زندگی آن ها خواهد شد و دانشجویان با ارتقا سطح بینش خود جهت رفع مشکلات و معضلات آن ها تلاش می کنند.

مظلومی ادامه داد: با توجه به نیازسنجی و شرایط خاص روستاهای مذکور که فاقد خانه بهداشت هستند ، گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی قشم در چهار حوزه فرهنگی، آموزشی، خدمات بهداشتی- درمانی و مشاوره ای به ارائه خدمات پرداختند.

وی افزود: ویزیت و توزیع داروی رایگان ، برگزاری کلاس های آموزش بهداشت مدارس در دو بخش بهداشت فردی و بهداشت دهان و دندان، برگزاری کلاس های روانشناسی و مشاوره خانواده و آموزش نحوه معاشرت زوجین با یکدیگر ، برگزاری کلاس های آموزشی بهداشت زنان و خانواده، برگزاری کلاس های آموزش بیماری های خاموش(دیابت و ایدز و ….) و راه های پیشگیری از آن، برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و آموزشی برای دانش آموزان و نوجوانان روستا، ارتباط گیری منزل به منزل و آشنایی با مشکلات مردم و بیمارهای صعب العلاج، برگزاری ایستگاه صلواتی با پخش نواهای انقلابی در دهه فجر انقلاب اسلامی ،تهیه و توزیع بروشورهای بهداشتی- درمانی- آموزشی با موضوعات بهداشت روان در مدارس، ایدز بیماری خاموش، بهداشت دهان و دندان، نحوه صحیح استفاده از داروها و مواد شیمیایی و نکات حساس و مهم در زندگی مشترک و … از جمله برنامه های اجرایی در این اردوی جهادی بود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان قشم ضمن اشاره به ویزیت بیش از ۴۰۰ نفر از مردم در این طرح تصریح کرد: این حجم از مراجعه نشان می دهد که روستاهای محروم و دور افتاده شهرستان قشم در درجه اول به امکانات و تجهیزات پزشکی و در درجه دوم به حضور پزشکان متخصص در سطح این روستاها نیاز مبرم دارند.

مظلومی بیان داشت: در صورت وجود امکانات و تجهیزات پزشکی در مراکز بهداشت روستاهای محروم شهرستان قشم اکیپ پزشکان متخصص برای ارائه خدمات پزشکی به روستاها اعزام می شوند که قاعدا استقبال خیلی گسترده از آنها به عمل خواهد آمد.

وی یادآور شد: در این طرح به همکاری بیشتر پزشکان متخصص و مشارکت خیرین نیاز داریم تا در مناطق مختلف کشور به ویژه در نقاط محروم حاضر شویم و پاسخگوی نیاز مردم این مناطق باشیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان قشم با بیان اینکه ارائه خدمات به مردم محروم انرژی بخش است، گفت: اگر کاری برای رضای خدا انجام شود، خدا نیز از آن کار خیر پشتیبانی می کند و به انسان قدرت می دهد بنابراین افرادی که در امور خیریه مشارکت دارند باید تنها با هدف رضای خدا کار کنند و رضایت خداوند بالاترین چیزهاست.

مظلومی خاطرنشان کرد: لازم است تا تمام مسوولان همدلی و همکاری کنند و رقابت های منفی را کنار بگذارند و از یکدیگر در جهت حفظ منافع نظام و مردم حمایت کنند تا شاهد ارائه خدمات بهتری در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مناطق محروم باشیم.

لازم به ذکر است این اردوی جهادی به همت گروه جهادی بسیج دانشجویی داتنشکده علوم پزشکی واحد بین الملل آزاد قشم و با همکاری بسیج جامعه پزشکی قشم در روستاهای کانی(۱۰۰ خانوار و ۴۰۰ نفر جمعیت) ، مرادی(۹۰ خانوار و ۳۵۰ نفر جمعیت و درکو(۱۷۰ خانوار و ۷۰۰ نفر جمعیت) با بعد مسافتی حدودا ۱۲۵ کیلیومتر فاصله از مرکز شهر قشم برگزار گردید.
گفتنی است به اذعان دهیار روستای مرادی، این اکیپ پزشکی اولین اکیپ اعزامی جهت ارائه خدمات بهداشتی-درمانی به روستای مرادی بود که مورد استقبال گسترده مردم این روستا قرار گرفت.
 





ارسال نظرات