استاندار زنجان:

عملیات اجرایی مرکز بهداشتی و درمانی چورزق آغاز شد

عملیات اجرایی مرکز بهداشتی و درمانی چورزق با هدف اجرای طرح تحول نظام سلامت، ایجاد عدالت بین اقشار مختلف جامعه آغاز شد.
کد خبر: ۸۸۲۳۲۸۹
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در هشتمین روز از دهه فجر و در مراسم آغاز عملیات اجرایی مرکز بهداشتی و درمانی شهر چورزق در شهرستان طارم گفت: همه اقشار جامعه در شهرها، روستاها و بخش ها باید به صورت یکسان از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند شوند.

اسداله درویش امیری هدف از اجرای طرح جامع نظام سلامت در کشور را اجرای صحیح قانون و اعمال سیاست های کلان دولت در جامعه و تسهیل در بهره مندی عموم مردم از خدمات بهداشتی، درمانی و بیمارستانی دانست و افزود: در طول 3 سال اخیر، طرح جامع نظام سلامت به درستی در کشور اجرا شده و هر خدماتی که در این دولت و نظام به مردم ارائه می شود، بخشی از وظایف مسئولین به شمار می‌رود.

این مقام مسئول به تفاهم نامه امضا شده میان استانداری زنجان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی و وزارت بهداشت و درمان اشاره کرد و یادآور شد: با انعقاد این تفاهم نامه، مقرر شد 226 مجموعه درمانی و خدمات بهداشتی در استان زنجان احداث شود که 25 درصد اعتبارات مورد نیاز آن از سوی استانداری، 25 درصد از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی و 50 درصد از سوی وزارت بهداشت و درمان تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه از این مجموعه 18 خانه بهداشت و 3 مرکز خدمات جامع شهری و پایگاه سلامت در شهرستان طارم کلنگ زنی خواهد شد، تصریح کرد: با آغاز عملیات اجرایی این طرح ها، تمامی دستگاه‌های اجرایی متولی و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان باید نسبت به اجرای تعهدات خود در اسرع زمان اقدام نمایند.

درویش امیری بهره برداری از اورژانس هوایی در استان زنجان را از مهمترین ضروریات منطقه برشمرد و گفت: خوشبختانه این مرکز با حمایت‌های بی دریغ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زنجان راه اندازی شده است.

ارسال نظرات