سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با«بسیج»:

شرکت های نامعلوم در قراردادهای معروف خرید هواپیماها دست داشتند

نقوی حسینی گفت: وقتی افرادی همچون آقای آخوندی در وزراتخانه ای مثل وزارت راه و شهرسازی جولان گاه سیاسی آقایان و دوستانشان قرار می گیرد، فسادهای مالی کمترین موردی است که در میان آن ها اتفاق می افتد.
کد خبر: ۸۸۲۳۶۱۶
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۵

سید حسن نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درخصوص محورهای اصلی استیضاح وزیر راه و شهر سازی گفت: در جزئیات استیضاح چندان اطلاعاتی دستگیر نماینده ها نشده است و بیشتر در کلیات موضوع می توان صحبت کرد. گزارش هایی که ناشی از فسادهای بزرگ در جریان های اداری رخ داده است مانند اختلاس های چند هزار میلیاردی، مردم را ناراحت کرده  و سوال اصلی اینجاست که چرا در دستگاه های دولتی جمهوری اسلامی باید چنین فساد های مالی بزرگی رخ داده باشد؟!

* برخی نمایندگان استقلال ندارند

وی افزود: دیده شده است که آقازاده ها و یا دوستانشان باعث فسادهای بزرگ شده است و در این میان از نمایندگان به دلیل نمایندگی مردم انتظار می رود که اقدامی از سوی آن ها انجام شود و تحت فشار قرار می گیرند، اما به دلیل نداشتن استقلال نمایندگان چندان کاری خاصی پیش نمی رود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: از قوه قضاییه باید تشکر کرد که با استقلال کامل، پیگیر شده و دنبال به نتیجه رساندن پرونده های فسادهای مالی است که داد برخی از آقایان را هم درآورده است. این اتهامات و بی عدالتی ها وجود دارد و مردم از اینکه به اموال شان دستبرد زده می شود آزرده خاطر می شوند.


* آخوندی از افراد دنبال کننده فتنه 88 بود

نقوی حسینی در خصوص جریان سازی ها و حزب سازی آخوندی در وزارت راه و شهرسازی گفت: جریان و یا حزب سازی او برای همه عیان شده است چراکه ایشان در جریان های سیاسی فتنه 88 نقش ایفا کردند و دنبال کننده اصلی بودند. مشخص است که وقتی افرادی همچون آخوندی در وزراتخانه ای مثل وزارت راه و شهرسازی جولان گاه سیاسی وی و دوستانشان قرار می گیرد، فسادهای مالی کمترین موردی است که در میان آن ها اتفاق می افتد.


* پشت پرده خرید و فروش هواپیما در وزارت راه و شهرسازی

وی افزود: وقتی صنعت حمل و نقل، ساخت و ساز، خرید فروش هواپیما و موارد متعدد دیگر در دست چنین افراد حزب سازی قرار میگیرد، فساد حتما رخ می دهد و تمامی منافعی که از کنار این قراردادها و ساخت وساز ها برای ملت بدست می آید، در جیب دوستان و افرادی که از طرف ایشان منصوب شده اند می رسد. شرکت هایی که نامعلوم هستند و سابقه مشخصی ندارند در قراردادهای معروف خرید هواپیماها دست داشتند که امیدواریم آخوندی برای همه شبهات پاسخ قانع کننده داشته باشد.


* تجار پرمشغله روی صندلی های وزارت راه و شهرسازی

این نماینده با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی نباید از نیروهای بازنشسته استفاده کند عنوان کرد: با اینکه وزرات ارتباطات استفاده از نیروهای بازنسشته را منع کرده است اما گزارش ها حاکی از آن است که کسانی به مدت 10 سال یا حتی بیشتر بازنشسته شده اند و به کار تجارت مشغول بودند. با ورود آخوندی همه آن ها برگشته اند، کسانی که خود کارخانه دارند یا صاحب یک تجارتی پر مشغله هستند و باید به آن ها رسیدگی کنند و حال هم که پستی در وزارتخانه ها صاحب شده اند، چگونه می توانند به هر دو مساله بپردازند.

ارسال نظرات