رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

واگذاری 40 میلیون سهم از سهام شرکت نصر به ایثارگران و خانواده‌های این سازمان

40 میلیون سهم از سهام شرکت نصر به ایثارگران سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان و خانواده‌های آن ها واگذار می شود.
کد خبر: ۸۸۲۳۷۸۹
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در نشست با خانواده معظم شهدای این سازمان، اهمیت و لزوم گرامیداشت شهدا و خانواده های معظم آنان در ایام الله دهه مبارک فجر را مورد تاکید قرار داد وگفت: هم اکنون یک سوم کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از جامعه ایثارگران هستند.

حسین جعفری با بیان اینکه 226 نفر از686 کارمند سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از ایثارگران هستند، افزود: در حال حاضر 56 نفر فرزند شهید، 28 نفر جانباز و 85 نفر از رزمندگان در سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد رزمندگان بازنشسته سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به 490 نفر می رسد، اظهار داشت: این سازمان همچنین 82 جانباز بازنشسته دارد.

جعفری با اشاره به اینکه اداره ایثارگران و کمیته ایثارگران سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در راستای خدمت رسانی به ایثارگران و خانواده های آن ها انجام وظیفه می کنند، تصریح کرد: سعی شده در حد توان خدمات مختلفی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان به جامعه ایثارگران و خانواده های آنان ارایه شود که اجرای موضوع ماده 39 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به تعداد 14 مورد از جمله آن ها به شمار می رود به طوری که جزو اولین دستگاه های اجرا کننده این موضوع در سطح کشور بوده ایم.

وی با اشاره به فراهم شدن زمینه بازنشستگی 4 نفر از جانبازان شاغل در سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان طی سال گذشته بیان داشت: در زمینه به کارگیری فرزندان شهدا و جانبازان نیز در سال جاری 5 نفر از فرزندان شهدا به صورت قراردادی و 13 نفر از فرزندان جانبازان و ایثارگران در قالب نیروهای شرکتی در سازمان به کار گرفته شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در خصوص برقراری فوق العاده ایثارگری ماده 51 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، احکام مربوطه برای 56 نفر از فرزندان شهدا و 8 نفر از جانبازان بالای 25 درصد سازمان اجرا شده است، ادامه داد: همچنین آنچه که در ماده 49 قانون فوق در زمینه پرداخت کمک هزینه ازدواج به میزان دو برابر به فرزندان شهدا بوده، به طور کامل اجرایی شده است.

جعفری ارایه ماموریت های آموزشی بلند مدت، تمام وقت و پاره وقت برای 19 نفر از فرزندان شهدا و جانبازان بالای 25 درصد را از دیگر خدمات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به جامعه ایثارگران برشمرد و تصریح کرد: از 40 شهید سازمان جهاد کشاورزی استان هم اکنون این سازمان افتخار همراهی با 21 نفر از همسران شهدا و 16 نفر از پدران و مادران شهدا را دارد.

وی واگذاری 40 میلیون سهم از سهام شرکت نصر به ایثارگران و خانواده های آن ها طی سنوات گذشته را از خدمات دیگر سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان دانست و گفت: امسال همچنین 48 نفر از همسران و والدین مکرم شهدا و جانبازان بالای 70 درصد سازمان در اردوی زیارتی مشهد حضور پیدا کردند.

جعفری با بیان اینکه در طول سال و در ایام مختلف سعی می شود از همسران و مادران شهدا و جانبازان از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان تجلیل شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته از 35 نفر از همسران و مادران شهدا و جانبازان سازمان و 51 نفر از فرزندان شهدای شاغل در سازمان تجلیل و تقدیر شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از پرداخت تمامی مطالبات جانبازان و ایثارگران این سازمان در سال گذشته خبر داد و افزود: راه اندازی سامانه جامع ایثارگران و ثبت اطلاعات آنان در این سامانه از دیگر اقدامات صورت گرفته به شمار می رود.

وی عنوان کرد: همچنین سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نسبت به تکمیل پرونده ایثارگران و شناسایی خانواده های ایثارگری که قبلا سهام شرکت نصر دریافت نکرده اند به منظور واگذاری سهام شرکت تلاشگران اقتصاد پایدار اقدام کرده است.

گفتنی است، به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر مدیرکل دفتر امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، استاندار زنجان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران به همراه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در نشستی صمیمی با خانواده معظم شهدای این سازمان دیدار کردند.

ارسال نظرات