سهامی که یک‌هفته‌ای ۱۰درصد سود می‌دهد، مشکوک است

وقوع فسادهایی مانند پدیده شاندیز، موسسات مالی میزان و ثامن الحجج باعث شد تا یکی از مسئولان مشهدی به این سوال پاسخ دهد که چرا اکثر فسادهای بزرگ در این شهر رخ داده است؟!
کد خبر: ۸۸۲۳۸۷۸
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا مجزی معاون اقتصادی شهرداری مشهد با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چرا اکثر فسادهای بزرگی که در سال های اخیر کشف و رسانه ای شده، در این شهر رخ داده اند؟ اینطور توضیح داد که مردم زمانی که سهامی را می خرند باید دقت داشته باشند که این سهام در چه پروژه ای دنبال می شود و چه سازمانی نظارت آنرا برعهده دارد؟

وی با بیان اینکه سابقه کاری شرکت ها باید ملاک سرمایه گذاری مردم قرار گیرد، افزود: شرکت هایی که در بورس حضور دارند این امتیاز را برای سهامداران و مردم ایجاد می کنند که نظارت بورس مانع از برخی سوداگری ها می شود چراکه کارشناسان بورسی دقت لازم را در امور حسابداری و ضرر و زیان و حتی افزایش سرمایه این شرکت ها دارند.

این مقام مسئول در شهرداری مشهد با تأکید براینکه اگر سهامداران قبل از خرید سهم در وضعیت شرکت دقت لازم را به خرج دهند وضعیت مشابه پدیده رخ نمی دهد، گفت: وقتی سهامی را که این هفته 7 تومان خریداری می کنند هفته آینده 10 درصد گران تر می فروشند باید شک کرد! مگر می شود در یک هفته سهام یک شرکت 10 درصد گرانتر شود؟

مجزی به مردم و افرادی که قصد سرمایه گذاری در پروژه های اقتصادی را دارند توصیه کرد که مراقبت وضعیت سهامشان باشند و از رصد دائم آن غافل نشوند.

وی همچنین درباره برنامه های شهرداری مشهد برای توازن شهری و ساماندهی کپرنشین های اطراف این شهر، تصریح کرد: براساس توازن شهری بناشده 60 درصد پروژه ها به نقاط کم درآمد و 40 درصد به سایر نقاط اختصاص یابد. بنابراین در بیش از 60 درصد سرمایه گذاری ها به حاشیه شهر توجه شده است. برای این منظور همچنین 3500 واحد مسکونی در شهرداری برای این افراد در نظر گرفته شده و 3000 واحد دیگر نیز درحال ساخت و ساز هستند.

ارسال نظرات