گرو‌ه‌های مدافع حریم شخصی هشدار دادند

تشدید فعالیت‌های هکری برون مرزی اف بی آی

چند گروه مدافع حریم شخصی آمریکایی و انگلیسی هشدار داده اند که فعالیت های هکری اف بی آی به بهانه مقابله با هرزه نگاری کودکان غیرقانونی است و به نقض قوانین حقوقی بین المللی می انجامد.
کد خبر: ۸۸۲۴۴۶۶
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، این گروه‌ها که در این مورد به دادگاه شکایت کرده‌اند، می‌گویند اف بی آی به بهانه مقابله با هرزه نگاری کودکان به 8700 رایانه در 120 کشور جهان سرک کشیده و این کار را تنها بر مبنای یک حکم بازرسی انجام داده است.

اسکارلت کیم از گروه حقوقی Privacy International در انگلیس می‌گوید: اگر اف بی آی بخواهد در محدوده صلاحیت قضایی دیگر کشورها و بدون کسب رضایت آنها دست به فعالیت های هکری بزند، واکنش این کشورها چگونه خواهد بود.

Electronic Frontier Foundation (EFF) و اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا از جمله دیگر گروه هایی هستند که در طرح این شکایت علیه اف بی آی سهیم هستند.

یکی از اقدامات اف بی آی در جریان مقابله با هرزه نگاری کودکان در اینترنت آلوده کردن رایانه ها و گوشی های بازدیدکنندگان از یک وب سایت هرزه نگاری به بدافزار برای ردگیری آنها بوده است. اگر چه این کار به بهانه شناسایی افراد متخلف صورت گرفته، اما عملا منجر به هک شدن رایانه هایی در 120 کشور جهان شده و مشخص نیست آیا کاربران این رایانه ها واقعا در چنین فعالیت هایی دخیل بوده اند یا خیر.

شاکیان می گویند فعالیت های هکری اخیر اف بی آی در خارج از مرزهای این کشور غیرقانونی است و این اقدامات باید متوقف شود. اف بی آی هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار