دبیر هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با «بسیج»:

حضور وزرا در منزل سفیر سوئد برای انعقاد قرارداد "تحقیر ملت ایران" است/ نفی حاکمیت ملی ایران توسط خارجی‌ها

قاضي زاده گفت: این اقدام دولتمردان موجب تحقیر ملت ایران است آنهم ملتی با این تاریخ عزتمند و بزرگ که در مقابل هیچ اشغالگری و مستکبری سرخم فرود نیاورده و اعلام نفی حاکمیت ملی ماست توسط یک هیئت خارجی است.
کد خبر: ۸۸۲۴۵۴۵
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
سید امیرحسین قاضی زاده دبیر هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، در واکنش به حضور چند تن از وزرای دولت در منزل سفیر سوئد برای امضای چند قرارداد با ابراز تاسف از چنین اتفاقی بیان کرد: این اقدام دولتمردان موجب تحقیر ملت ایران است آن‌هم ملتی با این تاریخ عزتمند و بزرگ که در مقابل هیچ اشغالگر و مستکبری سر فرود نیاورده و در مقابل هیچ ظلمی ساکت نشده است.

قاضی زاده اظهار داشت: امیدوارم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و کمیسیون صنایع در مجلس به طور جدی به این مسئله رسیدگی کنند و مجلس برخورد جدی و لازم را انجام دهند.

نماینده مردم مشهد در مجلس با تاکید بر اینکه این اقدام به لحاظ روش، منش و منطقی خارج از عرف است  اظهار داشت: اگر این کار در خارج از خاک ایران صورت می‎گرفت به عزت و شرف ما کمتر برمی‎خورد و حقیقتا این اقدام یک نوع تحقیر برای ملت ایران است و باعث شرمندگی است و این سوال مطرح می‎شود که آیا مسئولین دولت و وزارت خارجه ازاین اقداماتی که انجام می‎دهند شرمنده نمی‎شوند؟

دبیر هیئت رئیسه مجلس عنوان کرد: این روش، روش تحقیر ملت ایران توسط اروپایی‎ها و امریکایی‎هاست و این اقدام صورت گرفته بیانگر این دید مقامات سوئدی است که ارزش‎های خودشان را  قدرتمندتر از ما می‎دانند و قائل به خاک و چارچوب قوانین کشور ما نیستند و با این کار نشان دادند که قوانین کشور ما را به رسمیت نمی‎شناسند و قبول ندارند، درحالی که هر هیئت دیپلماتیکی که به هرجا می‎رود باید مقررات و پروتکل‎های قانونی آن کشور را رعایت کند لذا این اقدام صورت گرفته اعلام نفی حاکمیت ملی ما توسط یک هیئت خارجی است.

قاضی زاده در خاتمه با اشاره به حضور خانم‌های عضو هیئت همراه نخست‌وزیر سوئد بدون حجاب در مراسم یادآور شد: این بی‎حجابی در خاک ایران نیز که رعایت حجاب قانون است اتفاق می‎افتد موجب تحقیر کشور است.
ارسال نظرات