مدرس دانشگاه های خلخال و کوثر:

اشرافی گری و تجمل گرایی نشانه فاصله گیری از مردم است

مدرس دانشگاه های خلخال و کوثر گفت: خوی فاسد کاخ نشینی، تجمل گرایی و اشراف گری موجب ترویج ابتذال فرهنگی،بی اعتمادی مردم به نظام، فاصله گرفتن دولت مردان از مردم و آرمانهای انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۸۲۴۶۳۳
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبر گزاری بسیج از کوثر به نقل ازکوثرخبر، مصطفی ملکی گلندوز اظهار کرد: ساده زیستی، نشانگر عمل انقلابی ها است و اشرافی گری و تجمل گرایی فاصله گیری از مردم است.

وی اضافه کرد: یکی از ابعاد پیشرفت با مفهوم اسلامی عبارت است از رفتار‌‌ اجتماعی، زندگی‌کردن و شیوه‌زیستن به سبک ساده زیستی است؛ ساده زیستی برای تمام افراد جامعه نوعی ارزش محسوب میشود.

ملکی افزود: یکی از مهم ترین مشخصه های دولت مطلوب اسلامی، ساده زیستی مسئولان آن است؛ اما برای مسئولان و مدیران جامعه خصوصا اگر شخص مسئول منتسب به دین باشد که در نتیجه رفتار وی در نگاه مردم رنگ دینی نیز به خود میگیرد، یک ضرورت است، برای اینکه یکی از مهم ترین نشانه های ساده زیستی مسئولان، اشاعه فرهنگ قناعت، ساده زیستی و اجتناب از تجملات در جامعه اسلامی است.

مدرس دانشگاه ادامه داد: برای همین منظورمبارزه با اشرافیت و رانت خواری مسئولان در نظام اسلامی از اهمیت والایی بر خوردار است، الگوی سبک زندگی و مشی حکمرانی چون شهیدان باهنر و رجایی ریشه در آرمانهای بزرگ انقلاب اسلامی دارد، شاخص تر از آن سبک زندگی اسلامی و حکومت بزرگان دین مبین اسلام از پیامبراکرم(ص)گرفته تا ائمه اطهار و تا امام خمینی (ره)منبعث می شود؛ ساده زیستی جلوه ای بدیع و آشکار از شعار ماندگار،عمل بزرگ و راهبردی شهید مظلوم بهشتی "ماشیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت"است؛ درحقیت فقط کسانی می توانند شیفته واقعی خدمت خالصانه و ارزشی به بندگان خدا باشند که زیستی ساده، مردمی بودن و فارغ از خوی فاسد کاخ نشینی و زندگی اشرافی داشته باشند.

وی گفت: شهیدان رجایی و باهنر با تاسی از حضرت امام خمینی (ره) ثابت کردند که می توان در بالاترین مناصب حکومتی، با اخلاص، تقوا و ساده زندگی کردن به خلق خدا را به بهترین نحو ممکن انجام داد؛ به راستی این خصوصیات آنها را الگوی بارز" انقلابی " در سبک زندگی مسئولان کرده بود.

ملکی خاطر نشان کرد: در تعبیر دیگر، اقدام شهید والا مقام رجایی، که جمله ای را پشت میزش نصب کرده بود "ضعف مرا به حساب انقلاب و مکتب من نگذارید"؛ در بیانات و فرمایشات امام خامنه ای هم اشاره شده که؛ یکی از از شعار های ما قبل از پیروزی انقلاب نه شعارهای انقلاب، شعارهای دوستان خودمان در مجموعه رفاقتی و مجموعه هایی که با هم بودیم، باهم فکر می کردیم و کار و مبارزه می کردیم "مسئله ساده زیستی" بود.

این پژوهشکر کوثری افزود: یکی از پارامتر های ارزیابی وضع اقتصادی و اجتماعی کشورها، شاخص فساد اقتصادی و اشرافیت مسئولان است؛ چرا که به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) مدیران اشرافی سر چشمه همه مصیبت های ملت هستند، و بر اساس تعبیر کنایه آمیز مقام معظم رهبری ، با دستمال کثیف نمی توان شیشه را تمیز کرد؛ یکی دیگر از دلایل پر رنگ کردن مسئله با پدیده نو ظهور حقوق های نجومی مسئولان است که اخیرا تبدیل به دغدغه و تاسف عمومی شده است. دستور مقام معظم رهبری جهت عزل حقوق بگیران نجومی می گذرد و هنوز شاهد اقدامی از سوی دولت نبوده ایم خبر اینکه تلاش می کنند مسئله را تمام شده جلوه دهند، امام خامنه ای در یکی از بیانات خود اشاره و تاکید داشتند؛ "بنده خیلی دغدغه مندم نسبت به مسئله معیشت مردم". در فرمایشات دیگر ایشان چنین آمده که؛امروزه متاسفانه همچنان نشانه های اشرافی گری و تجملات در جامعه و بعضی از انحرافات گوناگون در جامعه ما کم نیست! امام خمینی(ره) فرموند؛ اسلام و جمهوری اسلامی دست شما مسئولین و همه مردم ایران امانت است.

مدرس دانشگاه های کوثر و خلخال در پایان اظهار کرد: ترویج اشرافی گری از سوی مسئولان و دولت مردان نظام جمهوری ایران مطلقا با روحیه انقلابی و مبانی نظری و عملی اسلام انقلابی و انقلاب اسلامی سازگاری ندارد؛ خوی فاسد کاخ نشینی، تجمل گرایی و اشراف گری موجب ترویج ابتذال فرهنگی،بی اعتمادی مردم به نظام، فاصله گرفتن دولت مردان از مردم و آرمانهای انقلاب اسلامی است. حضرت علی علیه السلام برای آن در تاریخ ماندگار شد که حکومت برایش وسیله کاخ سازی و اشرافی گری نبود.

ارسال نظرات