در مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق بیان شد:

فاطمه(س)، بانویی که غم های دلهای عالم، برای غم او احساس دلتنگی می کنند

نشست اخلاق با محوریت شخصیت حضرت زهرا(س) با حضور استاد اخلاق حجت الاسلام کارگران در جمع طلاب خواهر بافقی برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۲۴۷۸۵
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، در این نشست حجت الاسلام کارگران با بیان روایاتی به نقل از اباحمزه در محضر امام صادق(ع) گفت: امام صادق(ع) با شنیدن نام مادرشان اشک در چشمانشان حلقه زد و بعد در پاسخ علت فرمود: نام کسی را گفتی که غم های دلهای عالم برای غم او احساس دلتنگی می کند!! و مجدداً در مورد مظلومیت مادر سادات و اینکه در تمام طول زندگی ایشان فرصتی نشد تا گوشه ای از زندگی حضرت زهرا(س) معرفی شود توضیح داد.

این استاد اخلاق باز با ذکر روایتی از امام صادق(ع) افزود: حضرت زهرا(س) نوری بود که خداوند برای روشنایی این عالم قرار داد به گونه ای که اگر خانه شیکی تصور کنیم بدون روشنایی هیچ فایده ای ندارد به همان صورت نیز بهشت بدون نور هیچ لذتی ندارد و خوبی آن به روشنایی آن است.

حجت الاسلام کارگران در ادامه در پاسخ به راوی در بیان علت اینکه امام سجاد(ع) در سجده های خود ذکر ارحم الراحمین، الحمدلله و یا فاطمه(س) را می گویند گفت: حضرت می فرماید: وقتی خدا هر موجودی را خلق می کند اولین ذکری که می گوید یا ارحم الراحمین است، و این ذکر است که تمام عناصر خلقت آن را می گویند که خدایا به من رحم کن.

وی افزود: تمام موجودات وقتی می خواستند خلق شوند ذکر الحمدلله را می گویند و شکر خدا را به جا می آورند و ذکر سوم که یا فاطمه است به خاطر این است که فاطمه نور خدا در بهشت( نورالله فی الجنه) است و می فرماید: ای بنده خدا بهشتی که نور فاطمه ندارد جلوه خدا در آن معنی ندارد.

ارسال نظرات