شهرام عبدلی در گفتگو با «بسیج»:

ناداوری ها اعتبار جشنواره فیلم فجر را زیرسوال برد

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: جشنواره فیلم فجر امسال با سال های قبل خیلی فرق می کرد و داوری ها بسیار وحشتناک و اظهر من الشمس بود. خلاصه خاله زنک بازی بود.
کد خبر: ۸۸۲۴۷۹۸
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴
شهرام عبدلی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: داوری های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر بسیار بد بود و همه هم این را گفتند.

وی افزود: جشنواره خیلی بدی بود. داوری ها جشنواره فیلم فجر را خراب کرد. فیلم "ماه گرفتگی" فیلم خوبی بود و به یک اتفاق واقعی نگاه کرده بود که دو طیف مختلف را در بر می گیرد که عده ای موافق و بعضی ها مخالف هستند ولی به نظر من نگاه فیلم نگاه عادلانه ای بود.

عبدلی تصریح کرد: جشنواره به این صورت بود که حالا یک جایزه ای بدهیم به هر کس که شد، مثلا به فلان فرد جایزه دادند چون سال پیش نداده بودند. خلاصه خاله زنک بازی بود. همه اش تعارف و تکلف بود. انگار یک میهمانی بود که همین طور جایزه می دادند که این هم مال تو.

بازیگر سینما و تلویزیون اظهار داشت: امسال با سال های قبل خیلی فرق می کرد و داوری ها بسیار وحشتناک و اظهر من الشمس بود. وقتی آقای فرخ نژاد از کاندیداتوری استعفا می دهند، وقتی خانم ثریا قاسمی نمی رود برای دریافت جایزه اش و می گوید جایزه ارزانی خودتان اینها همه اعتبار جشنواره را پایین می آورد.

عبدلی گفت: با این انتخاب هیئت داوران اعتبارها از بین رفت. باید از این جناح بندی ها و فامیل بازی ها دست برداشت. اگر قرار باشد هیئت داوران اینگونه انتخاب کنند سینمای ما به هیچ جایی نمی رسد.

بازیگر سینما و تلویزیون عنوان کرد: قرار است داوری ها عوامل سینما را تشویق کنند نه اینکه حالا چون امسال من هستم به پسرخاله ام هم جایزه دهم. اینطوری که کاری از پیش نمی رود داوران به تمام حاشیه ها فکر می کنند و بر همان اساس جایزه می دهند.

ارسال نظرات