محرومیت تخریب‌کنندگان مراتع ملی از دریافت زمین

رئیس منابع طبیعی و جنگلبانی شهرستان پارس‌آباد مغان گفت: افرادی که مراتع ملی را تخریب و تصرف کنند از دریافت زمین‌های واگذاری محروم می‌شوند.
کد خبر: ۸۸۲۴۹۴۸
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از پایگاه خبری صبح مغان، عزیز جمالی اظهار کرد: روند واگذاری اراضی ملی به اراضی زراعی فعلاً در 16 قشلاق و شش پلاک آغاز شده و زمین صرفاً به دامداران دارای پروانه چرا یا مرتع‌داران محل واگذار می‌شود.


وی تصریح کرد: 65 هزار هکتار اراضی در شهرستان پارس‌آباد مراتع منابع طبیعی و یک‌هزار و 400 هکتار اراضی جنگلی اختصاص دارد.


رئیس منابع طبیعی و جنگلبانی شهرستان پارس‌آباد مغان گفت: با تاکید بر رأی وحدت رویه صادره، کسانی که بخواهند به صورت غیر قانونی اراضی ملی را تصرف کنند از دریافت زمین واگذاری محروم می‌شوند.


جمالی یادآور شد: امسال با حمایت مقامات قضایی به ویژه دادستان شهرستان پارس‌آباد و با حفاظت شبانه‌روزی با استقرار کانکس توسط مأموران یگان حفاظت شهرستان علی‌رغم تثبیت اراضی ملی بیش از 200 هکتار از اراضی ملی رفع تصرف و به بیت‌المال برگردانده شد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امسال با ایجاد پارک تولد در شهرستان هر والدین می‌توانند به رسم یادبود و معرفی از اداره ثبت احوال شهرستان، به اسم نوزاد خود سه نهال از اداره منابع طبیعی دریافت کنند و به نام نوزاد خود ثبت کرده و در نگهداری آن کوشا باشند.


رئیس منابع طبیعی و جنگلبانی شهرستان پارس‌آباد مغان از عموم علاقمندان به طبیعت خواست هرگونه مشاهدات خود را مبنی بر تخریب اراضی جنگلی و مرتعی به سامانه رایگان امداد جنگل به شماره 1504 گزارش دهند.

ارسال نظرات