معاون خودکفایی كميته امداد استان اردبيل:

مددجویان بیش از 8 هزار متر مربع فرش بافته اند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: مددجویان بیش از 8 هزار متر ربع فرش بافته اند که توسعه و تثبیت آن نیازمند همراهی خیرین و مسئولاناست.
کد خبر: ۸۸۲۵۲۴۶
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل ازپایگاه خبری آذرسلام، جهانبخش نژادجواد در جلسه بررسی و توسعه اشتغال خانوار تحت پوشش با اشاره به اينكه در سال‌جاري قالي‌بافان تحت پوشش اين نهاد بيش از هشت هزار و 600 مترمربع فرش توليد كرده‌اند، گفت: ارزش ريالي فرش‌هاي بافته شده بيش از 40 ميليارد و 300 ميليون ريال ارزيابي شده است.
 
وي با بيان اينكه توسعه مشاغل خانگي از جمله راهكارهاي كميته امداد براي توانمندسازي خانواده‌هاي تحت حمايت است، افزود: بسياري از مددجويان داراي استعداد و توانايي‌‌هاي نهفته‌اي هستند كه با اخذ اندك سرمايه‌اي مي‌توانند صاحب شغل مناسب و پايدار شوند.
 
نژادجواد با اشاره به اينكه كميته امداد با شناسايي و استعدادسنجي مددجويان دوره‌هاي آموزشي مختلفي را بر اساس علاقه و استعداد آنان برگزار مي‌كند، اعلام كرد: تا كنون دو دوره آموزش قالي‌بافي براي 80 نفر از مددجويان برگزار شده است تا آنان پس از اخذ گواهي پايان دوره و دريافت تسهيلات اشتغال، وارد بازار كار شوند.
 
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با بيان اينكه دو هزار و 109 طرح قالي‌بافي توسط مددجويان تحت حمايت در حال اجرا است، اظهار كرد: توسعه مشاغل خانگی در زمینه صنایع دستی از جمله مهمترين طرح‌های حائز اهمیت کمیته امداد محسوب مي‌شود که تا کنون نتايج بسيار مطلوبي را به همراه داشته است.
 
وي با اشاره به اينكه كميته امداد به منظور احياء هنر فرش‌بافي و قالي‌بافي طرح‌هاي موفقيت آميزي را در سطح منطقه اجرا شده، درخواست کرد: مسئولان دستگاهای اجرایی و خيران اين نهاد را در جهت توسعه مشاغل خانگي و صنايع دستي بيش از پيش ياري كنند تا طرح‌هاي گسترده‌ ای را با استفاده از ظرفيت خانواده‌هاي تحت پوشش اجرا كنيم.
 
نژادجواد با بيان اينكه برگزاري کارگاه‌های بهبافی فرش و آموزش بافت طرح‌هاي جدید از ديگر برنامه‌هاي كميته امداد در ارتقاء سطح كيفي و كمي محصولات توليدي مددجويان است، يادآور شد: ناظران فنی نيز در بازدیدهای خود راهنمایی‌های فنی و تخصصی را به مجریان ارائه می‌دهند تا مسیر توانمندی آنان هموارتر شود.
 
معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد استان با اشاره به اينكه طرح بينايي سنجي و بهداشت محيط كار براي تمامي قالي‌بافان تحت پوشش اجرا مي‌شود، گفت: پس از بينايي سنجي، پزشكان براي 210 نفر از فرش‌بافان تحت حمايت عينك تجويز كردند كه در جهت تهيه آن و ارائه ساير خدمات دارويي بيش از 210 ميليون ريال هزينه پرداخت شده است.
 
وي با بيان اينكه با همكاري مركز بهداشت شهرستان اردبيل، بهداشت محيط و فضاي كار قالي‌بافان مورد بررسي و ارزيابي قرار خواهد گرفت، اظهار كرد: كارشناسان اين مركز دما، نور، تجهيزات و ايمني محيط كار فرش‌بافان را بررسي خواهند كرد تا آنان بتوانند در مكاني سالم به كار خود ادامه دهند.
ارسال نظرات