برگزاری گردهمایی مصون سازی فرهنگی در سپاه ناحیه طارم

گردهمایی مصون سازی فرهنگی با موضوع فرهنگ سازی نظم و نگهداری صحیح بیت المال با حضور کارکنان و سربازان سپاه ناحیه طارم در محل نمازخانه برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۲۵۲۶۲
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه طارم  در این مراسم ضمن تسلیت و تعزیت ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) خدمت تمام شیعیان جهان به اهمیت بیت المال اشاره کرد و گفت: تمام اموالی که برای بیت المال هستند همه در برابر آن مسئول هستیم بنابراین باید در حفظ و نگهداری آن کوشا بوده و احساس دلسوزی و تکلیف کنیم.
حجت الإسلام محبعلی احدی فرهنگ سازی در نظم و نگهداری صحیح از بیت المال را امری ضروری دانست و افزود: این اموال که در اختیار ما قرار گرفته همه به برکت خون پاک شهداست باید قدر این اموال را دانسته و درست مصرف نماییم چون در قیامت باید به شهدا و امام شهدا پاسخگو باشیم.
 وی اظهار داشت: همه کسانی که به گونه ای با برخی از بیت المال سر و کار دارند باید نسبت به آن دقیق و دلسوز باشند و با عقل و تدبیر و در چارچوب قانون و مقررات آن را به کار گیرند و هرگز غیر مسئولانه و به دلخواه خود آن را مصرف نکنند.
حجت الإسلام احدی با اشاره به صرفه جویی و اهتمام به بیت المال به بیان امیرمؤمنان علی(ع) تصریح کرد: آن بزرگوارخطاب به یکی از کارگزاران خود می نویسد: قلمهاتان را نازک کنید، فاصله سطرها را نزدیک نمایید، سخنان زاید را حذف کرده، به اصل کلام بسنده کنید و از طولانی نویسی بپرهیزید زیرا اموال مسلمانها تحمل ضرر و زیان را ندارد.
نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه طارم در پایان خاطر نشان ساخت: امام خمینی(ره) این فرمان را دستورالعمل دائمی و لازم الإجرا برای حکومتها دانسته و می فرماید: این یک دستوری هست برای همه کسانی که در بیت المال دست دارند همانگونه که حضرت امیر(ع) در وقت حکومتش دستور می دهد برای صرفه جویی از بیت المال، که این مسأله مختص زمان حضرت امیر نیست بلکه دستور است در طول تاریخ برای کسانی که متکفل حکومت هستند که تا اندازه ممکن در بیت المال تصرف نکنند.






ارسال نظرات