مدیرکل گمرک لرستان :

۴۲ میلیون و ۴۹۶ هزار و ۷۳۸ دلار کالا از گمرک لرستان صادر شده است

مدیرکل گمرک لرستان گفت : در ۱۰ ماه سال جاری ۴۲ میلیون و ۴۹۶ هزار و ۷۳۸ دلار کالا از گمرک لرستان صادر شده است.
کد خبر: ۸۸۲۵۲۶۸
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان عبدالکریم بیاتی در جلسه صادرات غیرنفتی لرستان با اشاره به اینکه در ۱۰ ماه سال جاری ۴۲ میلیون و ۴۹۶ هزار و ۷۳۸ دلار کالا از گمرک لرستان صادر شده است، اظهار داشت: از نظر دلاری رشد ۱۲ درصدی صادرات را داشته ایم.

وی افزود : از نظر ریالی صادرات غیرنفتی استان ۱۸ درصد رشد داشته است،وتا پایان هفته جاری گمرک لرستان به جمع گمرک های تخصصی صادر کننده فرآورده های نفت و گاز می پیوندد.

مدیر کل گمرک لرستان تصریح کرد: گمرک لرستان در جمع گمرک های تخصصی صادر کننده نفت قرار گرفت.

مدیرکل گمرک استان لرستان به برگزاری کارگاه آموزشی صادرات فرآورده های نفت و گاز با همکاری شرکت شهرک های صنعتی استان و اتاق بازرگانی لرستان اشاره کرد و عنوان داشت: تا پایان هفته جاری گمرک لرستان به جمع گمرک های تخصصی صادر کننده فرآورده های نفت و گاز می پیوندد و تمامی واحدهای تولیدی استان می توانند از طریق گمرک خرم آباد و گمرک منطقه ویژه صادرات خود را انجام دهند.

بیاتی افزود: همچنین گمرک لرستان در جمع گمرک های تخصصی صادر کننده زعفران قرار گرفت و صادرات این محصول از طریق گمرک لرستان امکان پذیر است.

وی به پیگیری های صورت گرفته برای صادرات سیمان لرستان به عراق اشاره کرد و گفت: تعرفه ای که کشور عراق برای سیمان مورد نیاز خود تعیین کرده به گونه ای است که صادرات سیمان از لرستان به این کشور مقرون به صرفه نیست لذا صادرات سیمان دورود به این کشور فعلا تعطیل شده است.

مدیرکل گمرک استان لرستان به تفاوت آمار گمرک استان با آمار سازمان صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: بیشترین اختلاف در این زمینه به حوزه صادرات پتروشیمی مربوط می شود.
 
انتهای خبر /ز
ارسال نظرات