مسؤل دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان چگنی در گفتگو با خبرگزاری بسیج :

دروغ آثار زیان باری در زندگی فردی و اجتماعی افراد دارد

مسؤل دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان چگنی در لرستان با بیان اینکه دروغ گفتن از رذائل اخلاقی است و آثار زیان باری در پی دارد، گفت: برای مقابله با این رفتار زشت باید افراد را نسبت به عواقب آن آگاه ساخت.
کد خبر: ۸۸۲۵۲۸۳
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴

حجت الاسلام علی لرستانی در گفت و گو باخبرنگار خبرگزاری از لرستان، دروغ را از بدترین معایب و زشت ترین گناهان عنوان کرد و بیان داشت: دروغ منشأ بسیاری از مفاسد است.

وی با بیان اینکه عادت به دروغ از رذائل اخلاقی و گناهان کبیره است و تا زمانی که ضرورت و مصلحت مهمی در میان نباشد جایز نیست، افزود: دروغ در دنیا و آخرت انسان را از رحمت الهی محروم و بین مردم بی اعتبار می کند.

مسؤل دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان چگنی با بیان اینکه دروغ گفتن اعتماد عمومی را سبک و جامعه را به بیماری نفاق دچار می کند، تصریح کرد: دروغ از آفات زبان و از بین برنده ایمان انسانها است و افراد دروغگو بدبینی و سوء ظن خاصی نسبت به دیگر افراد جامعه دارند.

وی با اشاره به اینکه آیات و روایات بسیاری در زمینه زشتی دروغ سخن می گویند و در بسیاری از آیات فرد دروغگو را در ردیف کافران و منکران آیات الهی می شمارند، خاطرنشان کرد: در روایات اسلامی دروغ کلید گناهان شمرده شده است.

حجت الاسلام لرستانی با بیان اینکه دروغ در دل انسان نقاق ایجاد می کند، گفت : فرد دروغگو تا زمانی در کارهایش دروغ می گوید مزه ای از ایمان را نمی تواند بچشد.

وی با یادآوری به اینکه در تعالیم دینی به مسأله راستگويي، مبارزه با کذب و دروغ فوق العاده اهميت داده شده است، عنوان داشت: راستگویی سبب سعادت انسانها و موجب نزول رحمت الهی در دنیا و آخرت می شود.

مسؤل دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان چگنی با اشاره به اینکه دروغ آثار زيان باري از جهت فرهنگي، اقتصادي، سياسي و اجتماعي به دنبال دارد، اظهار داشت: دروغ بنيان و شالوده جامعه را ويران مي کند و دروغ در خانه، مدرسه، بازار، محله و اداره موجب پاشیدن نظام خانواده، مدرسه، بازار و اداره می شود.

وی بیان کرد: برای درمان این انحراف اخلاقى، باید پیش از هر چیز انسانهاى دروغگو را به عواقب دردناک و آثار سوء معنوى، مادى، فردى و اجتماعى این رذیله زشت متوجه ساخت.

حجت الاسلام لرستانی افزود: براى درمان و پرورش شخصیت در افراد و کوشش براى تقویت پایه‏هاى ایمان به خدا در دل مبتلایان به دروغ و توجه دادن آنها به این حقیقت که قدرت خدا مافوق تمام قدرتها است و قادر بر حل مشکلاتى است که افراد ضعیف الایمان به خاطر آن به دروغ پناه مى‏برند، باید انگیزه‏هاى دروغ و ریشه‏هاى این انحراف اخلاقى از قبیل طمع، ترس، خودخواهى، حب و بغضهاى افراطى و امثال آن را در افراد از بین برد.

وی تصریح کرد: تمرین حقیقت، تغییر ذهنیت، عدم تصمیم عجولانه و درک طرف مقابل از مهمترین عوامل مقابله با گناه دروغ است.

انتهای خبر /ز
ارسال نظرات