ستاد پشتیبانی بسیج دانش آموزی استان برگزار شد

کد خبر: ۸۸۲۵۳۵۱
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان این نشست ظهر امروز با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان ، معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان ، مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان و اعضای ستاد به منظور تمهید مقدمات برگزاری مراسم تجلیل از خادمان راهیان نور دانش آموزی و تشریح دستورالعمل و برنامه های کمیته دانش آموزی و فرهنگیان گرامیداشت 5400 شهید استان برگزار شد.
 

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در این نشست از اعزام 18 هزار و 478 دانش آموز استان به مناطق عملیاتی جنوب و شمال غرب کشور در سال 95 در قالب کاروان های راهیان نور با همکاری سپاه بیت المقدس کردستان و اتمام اردوهای راهیان نور دانش آموزی استان در سال جاری خبر داد.

 

وی افزود : در اجرای این برنامه فرهنگی در طی شش مرحله 18 هزار و 478 نفر دانش آموز استان شامل 12 هزار و 352 دانش آموز پسر و شش هزار و 126 دانش آموز دختر از مناطق و یاد مان های دفاع مقدس در شمال غرب و جنوب کشور بازدید کردند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان  هم چنین با اشاره به برگزاری کنگره 5400 شهید استان کردستان و تشکیل کمیته های اجرایی ستاد ، گفت : کمیته دانش آموزی و فرهنگیان کنگره با مسئولیت آموزش و پرورش تشکیل و قبل از برگزاری کنگره اصلی ، مجموعه برنامه های فرهنگی در سطح واحد های اداری و آموزشی استان به عنوان پیش کنگره برگزار و عملیاتی خواهد شد.

 

حسینی معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان نیز با اشاره به اجرای برنامه اردوهای راهیان نور دانش آموزی در سال 95 ، خروجی این برنامه فرهنگی و ارزشی را دارای اهمیت دانست و با بیان اینکه عملکرد استان برابر حجم ابلاغی کامل محقق شده است اظهار داشت : استان کردستان هر ساله با موفقیت این برنامه را انجام و در طی چند سال اخیر کردستان رتبه های برتر کشوری در اجرای اردوهای راهیان نور کسب کرده است.

 

وی اجرای موفق این برنامه را مرهون همکاری آموزش و پرورش و سپاه پاسداران و تلاش  دست اندرکاران عنوان کرد و با اشاره به تاثیرات مثبت این برنامه در دانش آموزان گفت : آشنایی دانش آموزان با ایثار و از خودگذشتگی شهدا و رزمندگان دفاع مقدس و کسب اطلاعات از وضعیت جنگ تحمیلی ، تهدیدات دشمن و پیوند نسل اول انقلاب با نسل های سوم و چهارم از برکات اردوهای راهیان  نور دانش آموزی است.

 

ابراهیم حسینی از برگزاری 111 شب نمایش رزمی در طول سال گذشته در کنار برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی و حضور دانش آموزان شرکت کننده در اردوهای راهیان نور در این نمایش رزمی خبر داد و با اشاره به اثر گذاری آن گفت : در کنار این برنامه فرهنگی ، برنامه اثر گذار فصل رویش با حضور اساتید مجرب در شهرستان مریوان  هرساله برگزار شده است.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان با تاکید بر ضرورت ایجاد زیر ساخت های لازم برای اجرای بهینه اردوهای راهیان نور در حوزه های مختلف ، آسیب شناسی این فعالیت فرهنگی را لازم دانست و گفت : این کار موجب رفع نواقص و اجرای بهتر برنامه  در سال های آینده خواهد شد.

 

وی نیز به برگزاری کنگره گرامیداشت 5400 شهید استان کردستان اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی در این خصوص ، آشنایی دانش آموزان با شهدای استان ، معرفی آثار شهداء ، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اجرای برنامه های فرهنگی اثر گذار را از ضرورت ها و پیش درآمد این کنگره با شکوه عنوان کرد.

 

در ابتدای این نشست مومنی مسئول بسیج دانش آموزی استان کردستان نیز گزارشی از برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی استان در سال 95 را ارائه کرد و از همکاری و تعامل آموزش و پرورش و سپاه پاسداران در برگزاری این برنامه فرهنگی تقدیر کرد.

ارسال نظرات