مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان:

برگزاری کارگاه آموزشی ویژه کارشناسان حوزه انتخابات فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان زنجان

کارگاه آموزشی ویژه کارشناسان حوزه انتخابات فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان در خصوص تبیین و آموزش قانون انتخابات برگزار می شود.
کد خبر: ۸۸۲۵۶۵۹
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری زنجان، ارائه آموزش‌های لازم و آگاهی بخشی به سطوح مختلف جامعه را در ایجاد اعتماد و جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موثر دانست و گفت: رسانه‌ها، مطبوعات ملی و محلی و به ویژه صداوسیمای مرکز استان در راستای اطلاع رسانی صحیح و ارائه آموزش های لازم به عموم مردم، می توانند نقش موثری داشته باشند.

بهروز مهدوی ز برگزاری کارگاه آموزشی ویژه کارشناسان حوزه انتخابات فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان در خصوص تبیین و آموزش قانون انتخابات خبر داد و افزود: در این جلسه، مفاد قانونی ابلاغ شده در زمینه برگزاری انتخابات مورد بررسی قرار گرفت و آموزش های لازم ارائه شد.

وی همچنین به برگزاری کارگاه یک روزه با حضور بخشداران و معاونین فرمانداران در استان اشاره کرد و گفت: سومین کارگاه نیز در 24 بهمن ماه با حضور فرمانداران و بخشداران استان به منظور تبیین قوانین و آئین نامه های اجرایی انتخابات برگزار شد و شرکت کنندگان این کارگاه یک روزه به بحث و تبادل نظر با کارشناسان دفتر سیاسی پرداختند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری زنجان یادآور شد: در ساعت 14 روز 24 بهمن ماه در استان زنجان و همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری قوانین و آئین نامه‌های برگزاری دو انتخابات پیش‌رو برگزار شد که نتایج این آزمون نشان می دهد، فرمانداران و کارشناسان استان از سطح آمادگی مطلوبی برای برگزاری انتخابات برخوردار هستند.

مهدوی با بیان اینکه دوره های آموزشی برای کلیه سطوح اجرایی در شهرستان‌های استان تا ایام برگزاری انتخابات استمرار خواهد داشت، ابراز امیدواری کرد: با ارائه آموزش‌های صحیح و جامع به عوامل اجرایی و مردم، برگزاری انتخاباتی سالم و ایمن همچون گذشته و حضور گسترده مردم را در این دوره از انتخابات شاهد باشیم.

وی در ادامه از فراهم‌سازی مقدمات لازم جهت برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان زنجان خبر داد و گفت: در راستای آماده سازی مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات، تعداد تعرفه های مورد نیاز جهت برگزاری انتخابات پیش بینی و به وزارت کشور اعلام شده است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری زنجان افزود: میزان آنتن ‌دهی شبکه تلفن همراه شعب اخذ رای در سراسر استان بررسی شده و انجام آموزش های لازم به گروه‌های مختلف اجرایی در دست اقدام است.مهدوی با اشاره به انتصاب معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان به عنوان رئیس ستاد انتخابات استان، یادآور شد: احکام روسای کمیته ها و دبیر ستاد نیز از سوی استاندار زنجان صادر و ابلاغ شده است.

گفتنی است رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات مجلس شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان در 29 اردیبهشت سال 96 انجام خواهد شد.

شایان ذکر است بر اساس احکام صادره از سوی استاندار زنجان، سید بیوک موسوی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با حفظ سِمت به عنوان رئیس ستاد انتخابات استان و بهروز مهدوی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری به عنوان دبیر ستاد انتخابات استان معرفی شده اند.

ارسال نظرات