کشف کلیر تقلبی در گچساران

با متخلفان کالاهای تقلبی و هرگونه تخلف حتی تخلف جزئی برخوردهای قانونی خواهد شد و پرونده آن‌ها به دستگاه‌های مربوطه ارسال و معرفی می‌شون
کد خبر: ۸۸۲۶۰۹۲
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران در گفتگو با کبنانیوز از توزیع یک نوع شامپوی تقلبی و جعلی در بازار گچساران خبر داد و اظهار داشت: بر اساس شکوائیه دو نفر از مغازه داران (سوپر مارکت) مبنی بر خرید شامپوی تقلبی با برند clear از شرکت توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی”  سیما اهواز ” این موضوع در دستور کار بازرسین ما قرار گرفت و با حضور درمحل، با سامانه اصالت کالای سازمان غذا و دارو، شامپوها و خمیر دندان ها استعلام گردید.

هایده حافظ قرآن افزود: در نهایت مشاهده شد بارکد ارسالی نا معتبر می باشد و همچنین از طریق پروانه واردات شامپو از سازمان غذا و دارو استعلام گردید که مشخص شد شامپوی clear تقلبی بوده و دارای محتویات غیر بهداشتی بوده و به هیچ عنوان مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیست که سریعا توسط بازرسان بهداشتی جمع آوری شد.

حافظ قرآن عنوان کرد : تعداد ۳۰۶ شامپو کلیر ( clear ) و ۱۲عدد خمیر دندان کلوز آپ (close up  ) از این دو مغازه جمع اوری شد.

مدیرشبکه بهداشت و درمان در ادامه گفت: از شهروندان تقاضا داریم که در هنگام خرید حتما به اصل بودن کالا از طریق کنترل برچسب‌های اصالت اطمینان پیدا کنند و در صورت مشاهده هرگونه کالای تقلبی در بازار حتما موارد را به شبکه بهداشت و درمان گچساران اطلاع دهند.

حافظ قرآن در مورد راههای تشخیص استاندارد بودن و غیر استاندارد و تقلبی بودن لوازم آرایشی و بهداشتی خاطر نشان کرد: بر اساس سامانه TTak  باید کد اصالت کالا یا uiD ، بیست رقمی و  شماره پیامک ۲۰۰۰۸۸۲۲ می باشد.

حافظ قرآن در پایان عنوان کرد: با متخلفان کالاهای تقلبی و هرگونه تخلف حتی تخلف جزئی برخوردهای قانونی خواهد شد و پرونده آن‌ها به دستگاه‌های مربوطه ارسال و معرفی می‌شوند.

ارسال نظرات