امام جمعه بروجرد:

طرح آشتی ملی یک بحث انحرافی است

امام جمعه بروجرد گفت:طرح آشتی ملی بحث انحرافی است و می‌خواهند مدتی مردم را سرگرم این موضوع کرده و ذهن مسؤولان را از رسیدگی به مشکلات مردم منحرف کنند.
کد خبر: ۸۸۲۶۵۶۳
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام حسن ترابی ظهر امروز در خطبه‌های  نماز جمعه بروجرد با اشاره به سخنان ارزشمند، راهگشا و روشنگر رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم انقلابی آذربایجان افزود: حضرت آقا در این دیدار حضور پرشکوه ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن را مایه آبروی انقلاب، نظام و ایران دانستند و فرمودند که زبان بنده حقیقتا از ادای تشکر از مردم قاصر است و باید خدا رابه خاطر داشتن چنین مردمی فداکار، هوشیار، بابصیرت و موقع‌شناس شکر کرد.

وی افزود: ایشان خطاب به مسوولان تأکید کردند که حضور پرشور مردم در مقابل دشمن را به حساب نداشتن گلایه از عملکرد خودشان ندانند.

خطیب جمعه بروجرد افزود: حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال برگ زرین دیگری از اتحاد و انسجام ملت و پیوند مستحکم و ناگسستنی آنها با انقلاب و لایت را به نمایش گذاشت.

به گفته وی؛ مردم ما لایق و شایسته‌اند و خیلی گلایه‌ها از عملکرد مسؤولان و کم‌کاری‌ها، معیشت و بیکاری دارند، اما دفاع از نظام را بر هر چیز دیگری ترجیح می‌دهند.

امام جمعه بروجرد افزود: حضرت آقا در دیدار خود به موضع آشتی ملی اشاره کردند و آن را بی‌معنی خواندند.

ترابی افزود: مدتی است بحث آشتی ملی در دستور کار روزنامه‌های زنجیره‌ای قرار دارد و به آن دامن می‌زنند که ته این حرف به نهضت آزادی می‌رسد، جماعتی که امام در وصف جنایاتشان فرمودند که جنایت نهضت آزادی از منافقین بیشتر و بالاتر است.

وی اضافه کرد: برخی از سران فتنه اخیراً موضوع آشتی ملی را مطرح کردند، کسانی که در سال 88 با دروغ تقلب در انتخابات هشت ماه با مردم و نظام جنگیدند و کشور را به آشوب کشاندند و نقش پادویی برای آمریکا و انگلیس را خوب بازی کرده و 22 نفر از فرزندان ملت را به شهادت رساندند و به عاشورای حسینی اهانت کردند و برای سرنگونی نظام از هیچ جنایتی ابا نکردند.

امام جمعه بروجرد تشریح کرد: ملت بیدار، هوشیار، ولایتمدار و بابصیرت ایران در یوم‌الله 9 دی همان سال به میدان آمد و تفاله‌های آمریکا و انگلیس را به زباله‌دان انداخت.

ترابی با بیان اینکه اصحاب فتنه هم‌اکنون بحث آشتی ملی را مطرح کردند و پشت خطر ترامپ سنگر گرفتند، یادآور شد: ملت متحد و یکپارچه حول محور ولایت و منافع ملی و مصالح کشور است و از ترامپ نمی‌هراسد.

به گفته وی، هنوز یک ماه از عمر دولت جدید آمریکا نمی‌گذرد، اما تجهیزات پزشکی و حتی اشخاص حقوقی کشور را تحریم کرده و طرح ممنوعیت اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران را اجرا کردند که با حکم قضایی امریکا لغو شد.

وی، سران فتنه را محارب خواند و یادآور شد: این افراد باید در مراجع قضایی محاکمه و مجازات شوند، بنابراین طرح آشتی ملی بحث انحرافی است و می‌خواهند مدتی مردم را سرگرم این موضوع کرده و ذهن مسؤولان را از رسیدگی به مشکلات مردم منحرف کنند.

امام جمعه بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود به ضعف مدیریت بحران در کشور اشاره و تأکید کرد: در طول سال، کشور و مناطقی در معرض حوادث و بلایای طبیعی است و متأسفانه مسؤولان امر در بحث پیشگیری از بحران و مدیریت آن موفق نیستند.

وی به بحران اخیر خوزستان اشاره و تبیین کرد: به علت وجود ریزگردها 10 شهر استان خوزستان با قطعی آب، برق و گاز و تلفن مواجه شدند، اما نه در دولت فعلی و نه دولت گذشته هیچ قدمی برای حل مشکل ریزگردها برداشته نشد و فقط حرف زدند و شعار دادند.

امام جمعه بروجرد افزود: امروز نه تنها خوزستان، بلکه بخش اعظمی از کشور در این سال روزهای آلوده را می‌گذرانند و مشکلات زیست‌محیطی زیادی را دارند و سازمان حفاظت محیط زیست به جای حل مشکل و رسیدگی به امور، بیشتر به مسائل ساسی و حاشیه‌ای می‌پردازد.

ترابی به برف اخیر بروجرد اشاره کرد و افزود: به دلیل کمبود امکانات در برف‌روبی و بازگشایی راه‌ها، چندین روستای ما تا چند روز در محاصره برف بود و مردم روستا با قطعی برق مواجه بودند.

وی در پایان مطرح کرد: مدیریت بحران شهرستان نیز باید قوی‌تر عمل نمایدو هم‌اکنون به فکر تأمین امکانات برای روزهای بحرانی باشد
ارسال نظرات