استاندار زنجان:

مشارکت بالای مردم در انتخابات، پشتوانه محکمی برای نظام است

میزان مشارکت مردم در انتخابات، پشتوانه محکمی برای نظام است؛ چرا که هر چه میزان حضور مردم در انتخابات بیشتر باشد، این امر تاثیر فراوانی در عرصه های بین المللی خواهد داشت.
کد خبر: ۸۸۲۶۸۰۵
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان استاندار زنجان گفت: اجرای دقیق و کامل مفاد منشور ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب و نظارت بر حسن اجرای آن، زمینه لازم برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم نموده و تکلیف اقشار مختلف مردم، نهادهای مدنی و دستگاه های اجرایی و نظامی را معین کرده است.

اسدا.. امیری درویش افزود: این انتخابات به دلیل شرایط کشور در منطقه و جهان، از اهمیت بالایی برخوردار است و اتفاقات اخیر منطقه موجب شده چشم جهانیان به نتایج این دوره از انتخابات و میزان مشارکت مردم دوخته شود.

وی در ادامه اظهار داشت: از آنجایی که افراد انتخاب شده در شوراها، به مدت 4 سال ناظر بر عملکرد مسئولین مربوطه در شهرها و روستاها خواهند بود، لذا باید مردم در انتخاب و گزینش افرادی که توانایی ایجاد توسعه در مناطق شهری و روستایی دارند، دقت بیشتری نمایند.

استاندار زنجان تصریح کرد: هیات های نظارت باید تنها بر اساس قانون و به دور از مصلحت اندیشی به مستندات قانونی ارائه شده، اکتفا نموده و از هرگونه تصمیم‌گیری و قضاوت بر اساس گزارش های بی‌نام و بی ‌اساس در خصوص اشخاص پرهیز نمایند.

وی گفت: اجرای طرح امنیتی انتخابات، هرگونه رویداد و تحرکات سیاسی را در ایام انتخابات مورد نظارت و کنترل قرار خواهد داد.

اسدا.. امیری درویش افزود: صدا و سیما به عنوان محور اصلی تبلیغات در ایام انتخابات، باید در عین رعایت بی‌طرفی و بدون ایجاد هیچ شائبه ای، نهایت تلاش خود را به منظور اطلاع رسانی لازم در خصوص انتخابات و معرفی کاندیداها طبق قانون اساسی و ایجاد زمینه افزایش مشارکت عمومی انجام دهد.

وی اظهار داشت:صیانت از آراء مردم در انتخابات و برگزاری انتخابات قانونمند و سالم، از دیگر وظایف ستاد انتخابات و هیات های بازرسی و نظارتی به شمار می رود که این امر، موجب عزت و عظمت نظام جمهوری اسلامی خواهد شد.

استاندار زنجان خاطر نشان ساخت: بالاترین میزان مشارکت مردم زنجان، در انتخابات 2 خرداد سال 1376 با میزان مشارکت 93.41 درصد و کمترین میزان حضور مردم، در انتخابات مجلس خبرگان 16 مهرماه سال 1369 با 47 درصد بوده و در مجموع میانگین مشارکت مردم استان زنجان در 36 انتخابات برگزار شده حدود 76 درصد بوده است.

ارسال نظرات