وقتی حامیان آخوندی هم از توضیحات او قانع نشدند

امروز جلسه استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی انجام می‌شود. این بار دوم است که عباس آخوندی برای استیضاح به مجلس می‌رود و کمتر وزیری در طول چهار سال توسط دو مجلس مورد استیضاح قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۸۲۷۶۴۹
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، روزنامه جام جم درباره استیضاح وزیر راه گزارش داده است:‌  امروز جلسه استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی انجام می‌شود. این بار دوم است که عباس آخوندی برای استیضاح به مجلس می‌رود و کمتر وزیری در طول چهار سال توسط دو مجلس مورد استیضاح قرار گرفته است.

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، زمانی که حادثه قطار در منطقه هفت‌خوان رخ داد و تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند، برخی نمایندگان توقع داشتند وزیر راه و شهرسازی استعفا دهد، اما این کار را پورسیدآقایی، مدیرعامل راه آهن و معاون آخوندی انجام داد. البته انتقادات دیگری به وزیر راه و شهرسازی مطرح است و امروز تکلیف همه این موضوعات روشن خواهد شد.

 

ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به خبرنگار ما گفت: من جزو امضــاکننـدگان استیضاح وزیر راه و شهرسازی هستم و نسبت به عملکرد وی در این وزارتخانه انتقاد دارم. وی افزود: تصمیم نهایی، امروز در مجلس مشخص می‌شود، اما آنچه باعث شده وزیر در مقابل نمایندگان بایستد و به پرسش‌های آنها پاسخ بدهد، عملکرد ضعیف وی در بخش‌های مختلف راه و شهرسازی است.

 

از سوی دیگر حمیدرضا فولادگر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به جام‌جم توضیح داد: طی دو سال اخیر در یک محل، دو حادثه مرگبار اتفاق افتاد، اما آقای آخوندی به این موضوع توجهی نکرد. البته در جلسه استیضاح قبلی، ایرادات اساسی ایمنی حمل‌و‌نقل ریلی را هشدار داده بودیم، ولی باز هم شاهد اتفاقات ناگواری بودیم.

 

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی، مسکن مهر را مزخرف اعلام کرده و مسکن اجتماعی که در سال اول فعالیت دولت یازدهم، جایگزین مسکن مهر اعلام شد، هیچ‌گاه معرفی نشد. البته طرح جامع مسکن هم متوقف و بخش مسکن را بلاتکلیف کرده است. فولادگر اضافه کرد: توافقات خرید هواپیما مخفیانه انجام شده و حتی یک‌بار هم متن توافق به کمیسیون عمران داده نشد. از سوی دیگر در قرارداد شرکت فرودگاه‌های کشور و نبود نظارت بر فعالیت‌های اقتصادی مدیران، ابهاماتی وجود دارد. این نماینده مجلس عنوان کرد: من جزو امضاکنندگان استیضاح آقای آخوندی هستم و وی باید نسبت به این موضوعات پاسخگو باشد.

 

فردین فرمند، نماینده حامی دولت در مجلس به خبرنگار ما گفت:کمیسیون عمران ایراداتی را مبنی بر فعالیت آقای آخوندی در نظر داشت که با حضور در این کمیسیون به پرسش‌ها پاسخ داد، اما افرادی که از آقای آخوندی هم حمایت می‌کردند، پشیمان شدند. نماینده مردم میانه در مجلس تصریح کرد: باید دید که جلسه استیضاح چه روندی را طی می‌کند و به نظر می‌رسد انتقادات به وزیر راه و شهرسازی در خصوص عملکرد ضعیف وی بیشتر باشد. وی در پاسخ به این که آیا شما موافق یا مخالف استیضاح وزیر راه و شهرسازی هستید، گفت: فعلاً در این مورد نظری نمی‌دهم.

ارسال نظرات