مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهش و فناوری کشور در جمع نخبگان استان هرمزگان؛

کاری نکنیم نخبگان و مخترعین، کارخانه دار بشوند/ بهره چندانی از ظرفیت های استان هرمزگان نبرده ایم

قدیانی،گفت: در وهله اول باید مشکلات استان را کامل و دقیق بشناسیم و در مرحله بعد بدنبال بازاریابی محصولات وپشتیبانی اقتصادی از کشورهای همسایه باشیم و با توجه به شرایط و استراتژیک بودن ایران مباحث مبادلات کالا فراهم شود.
کد خبر: ۸۸۲۸۰۲۵
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ دکتر حسین قدیانی مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهش و فناوری با حضور در جمع اساتید و نخبگان استان هرمزگان عدم تناسب رشته های اقتصاد محور با نیاز های کشور را از اصلی ترین دلائل کاهش سرعت رشد علمی دانست.

وی اظهار داشت: بومی سازی علم یکی از الزامات مهم کشور است که باید همه به این سو حرکت کنیم تا بتوانیم نقشی تاثیر گذار در توسعه علمی کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت بومی سازی ابزارهای علمی گفت :انقلاب اسلامی در حال طی مراحل علمی با سرعت فزاینده ای است که این رشد در جهان بی بدیل است؛ بعداز گذشت ۳۸ سال از عمر انقلاب می بینیم که مردم آنچنان حماسه ای در راهپیمایی ۲۲بهمن خلق کردند که جهان متحیر شد است.

قدیانی تقویت محتوای اندیشه ای و مبانی فرهنگی را از الزامات تحکیم و تشکیل تمدن بزرگ اسلامی دانست و گفت:انقلاب اسلامی باید پایه های تمدنی خودرا محکم سازد که خوشبختانه توانسته تا حدودی به این هدف دست یابیم و پایه های تمدنی انقلاب شکل و اتسحکام یافته است و  تمدنی پویا در حال شکل گیری است.


مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهش و فناوری خاطر نشان ساخت: در دنیایی که استکبار و استعمار به سوی علم و تکثولوژی رفته اند باید ابزارهای تولید علم را بومی سازی کنیم و در راستای تشکیل تمدن اسلامی بهره برداری های لازم اقتصادی و علمی را داشته باشیم. طی سالهای اخیر مطالبه رهبر انقلاب در حوزه علم افزایش یافته و علم بعنوان یک واسط برای پیاده سازی مبانی معرفی شده است.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای استان هرمزگان اظهار داشت: استان هرمزگان از ظرفیت های زیادی در حوزه دریایی، کشاورزی و بازرگانی برخوردار است اما متاسفانه نتوانستیم از خلیج فارس و ظرفیتهای علمی و اشتغال زایی آن انچنان که لازم است استفاده کنیم.

قدیانی شناخت ظرفیتها ومشکلات استان و تبدیل علم به ثروت را موضوعات جداگانه خواند که از اهمیت بالای برخوردار است و باید با جدیت پیگیری شود.

وی ادامه داد: در وهله اول باید مشکلات استان را کامل و دقیق بشناسیم و در مرحله بعد بدنبال بازاریابی محصولات وپشتیبانی اقتصادی از کشورهای همسایه باشیم و با توجه به شرایط و استراتژیک بودن ایران مباحث مبادلات کالا فراهم شود.
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهش و فناوری تصریح داشت: درحال حاضر کشور از عدم نقدینگی رنج می برد و مدلهای در حال پیگیری برای مدیریت این مسئله غلط است؛ چرا که یک مخترع را به سوی اقتصاد هول می دهیم غافل ازاینکه وی باید در حوزه اختراع واکتشاف فعالیت کند و اگر وارد عرصه اقتصادی بشوند موضوعات علمی به فراموشی سپرده می شود.

وی افزود: شرکت های دانش بنیان قرار نیست فقط یک محصول تولید کند و بعد همه چیز رها شود. مخترعین باید دایما درحال تولید علم واختراعات جدید باشد. شرایط فراهم نکنیم که یک دانشمند مخترع، کارخانه دار بشوند.

ارسال نظرات