استاندار زنجان:

اجرای شبکه گازرسانی به روستاهای استان با ۳۰۰ میلیارد تومان

در مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان طی سه سال اخیر در زمینه اجرای شبکه گازرسانی به روستاهای استان هزینه شده است.
کد خبر: ۸۸۲۸۴۶۶
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در مراسم بهره برداری از پروژه گازرسانی به روستای گوهر شهرستان طارم گفت: امروز با اجرای همزمان ۷۸ پروژه گازرسانی با اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان شاهد گازرسانی به ۲۸ روستای این استان هستیم.

درویش امیری با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری به استان زنجان، گازرسانی به ۳۲۰ روستا تعهد شده بود، افزود: از این تعداد در دولت یازدهم ۱۵۱ روستا از نعمت گاز برخوردار شده اند و در ۱۶۹ روستای دیگر نیز پروژه گازرسانی در دست اقدام و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی اظهار داشت: در مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان طی سه سال اخیر در زمینه اجرای شبکه گازرسانی به روستاهای استان هزینه شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان نیز در ادامه گفت: تا پایان سال آینده پروژه های گاز رسانی به 320 روستای بالای 20 خانوار این استان که از سال 93 آغاز شده است به پایان می رسد.

سعید عسگریان افزود: قبل از سال 91 تعداد روستاهای بهره مند از گاز استان زنجان 181 مورد با 42 درصد از جمعیت بود که این رقم در دولت تدبیر و امید به 377 روستا با 66 درصد جمعیت روستایی افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: پایان همین سال 13 درصد از میانگین متوسط کشوری در گازرسانی به روستاها عقب مانده بودیم که بر اساس پیش بینی های انجام شده نیمه نخست سال آینده از میانگین کشوری در این مقوله بالاتر خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: طی دهه فجر امسال حدود 78 پروژه گازرسانی با بیش از 358 میلیارد ریال اعتبار در سطح این استان از محل اعتبارات شرکت ملی گاز ایران بهره برداری و یا کلنگ زنی شده است.

وی اظهارکرد: مشعل های گاز 28 روستای بالای 20 خانوار با 2 هزار خانواده در سطح استان زنجان در نهمین روز از دهه فجر روشن شد.

وی یادآورشد: طی دهه فجر امسال به 46 مورد واحد صنعتی و مجتمع مسکن مهر و شهرک صنعتی انگوران گاز رسانی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: هم اکنون بیش از 98 درصد از صنایع این استان به شبکه گاز رسانی متصل هستند.

عسگریان از همه مرغداران و صاحبان گلخانه ها خواست برای برخورداری از نعمت گاز به شرکت گاز مراجعه کنند.

وی در پایان تاکید کرد: روستای گوهر با 218 خانوار و با بیش از یک میلیارد ریال اعتبار از نعمت گاز برخوردار شد که در کمترین فرصت نسبت به نصب انشعابات خانوارهای این روستا اقدام می شود.

ارسال نظرات