خبرهای داغ:

کاشت نهال توسط کاروان های راهیان نور

این روزها که مردم خوزستان طعم محرومیت را بیش از گذشته احساس می‌کنند و حتی غرق در گردوخاک از ابتدایی‌ترین امکانات زندگی چون آب، برق، خطوط ارتباطی و تحصیل فرزندانشان محروم هستند دولت به‌جای پذیرش کوتاهی در قبال بحران خوزستان و عذرخواهی از آنها توپ را روزی در زمین دولت قبل می‌اندازد و روز دیگر به گردن طبیعت و رطوبت.
کد خبر: ۸۸۲۸۷۲۲
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
حامیان رسانه‌ای دولت هم بیکار ننشسته‌اند آنها به‌جای اینکه به رسالت اصلی خود یعنی مطالبه گری برای حل مشکلات مردم بپردازند از معضلات خوزستان کیسه‌ای برای خود دوخته‌اند و برای دولت تدبیر و امید خودشیرینی می‌کنند و با شگردهای رسانه ای هرروز داستانی را سرهم می‌کنند تا شاید از فشارها بر دولت کم کنند و مطالبات به‌حق مردم را به سمت‌وسوی دیگری منحرف کنند.

یکی از این اقدامات تلاش برای منحرف کردن وظیفه دولت در قبال حل مشکل ریز گردهاست تا آنجا که پیامی را این روزها دست‌به‌دست در شبکه‌های اجتماعی می‌گردانند و پای کارون‌های راهیان نور را به بحث ریز گردها بازکرده‌اند و نوشته‌اند اگر کاروان‌های راهیان نور هرسال درختی می‌کاشت امروز خوزستان آبادستان بود.

آیا به‌راستی طرح کاشت درخت توسط کاروان‌های راهیان نور چیزی جز منحرف کردن اذهان عمومی نام دیگری دارد؟ برفرض که کاروان‌های راهیان نور هم هرسال درختی بکارند آیا با طرح‌های انتقال آب خوزستان که وزارت نیرو دنبال می‌کند و  ابتکار رئیس محیط‌ زیست کشور در قبال آن سکوتی اعصاب خوردکن اختیار کرده است درختی در خوزستان آبیاری می‌شود؟

برفرض که طرح‌های انتقال آب خوزستان هم متوقف شود و کاروان‌های راهیان نور هم هزاران درخت کاشتند اما چه تضمینی است که وزارت نفت مثل تالاب‌های خوزستان که برای استخراج نفت آنها را خشکانده است این نارنجستان‌ها و نخلستان‌ها و باغ‌های زیتون را به بهانه تولید افزایش نفت مثل هورالعظیم خشک نکند؟

امروز بر کسی پوشیده نیست که کاشت درخت‌کار دشواری نیست و پیشنهاد جدیدی هم نیست که برخی این روزها به آن می‌نازند بلکه بارها و بارها در گوشه‌کنار این استان نهال‌های زیادی کاشته شد ولی چون به آنها رسیدگی نشد ارمغانی جز خشک شدن در پی نداشته است تجربه نشان داده مهم‌تر از کاشت نهال نگهداری آن است به‌راستی چه کسی متولی حفظ این نهال‌ها تا امروز بوده و خواهد بود؟

طرح کاشت درخت توسط راهیان نور برفرض که تعریض موذیانه به حرکت مقدس راهیان نور نباشد در قبال وظایف وزارت نیرو، وزارت نفت، جهاد کشاورزی و سازمان محیط‌زیست قطره‌ای در مقابل دریاست پس لطفاً مطالبات به‌حق مردم را با به نیزه کردن قرآن‌ها دچار انحراف نکنیم تا شاید با مطالبه گری از دولت و وزارت خانه‌هایش زخم‌های خوزستان التیام یابد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها